Anbefalte innlegg

oki, fin pris på den da ;)

tror jeg holder meg til resirk jeg åsså.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, fin pris på den da ;)

tror jeg holder meg til resirk jeg åsså.. :D

 

Ja,prisen der er jo DRØY,jeg betalte ca 1500kr i fra USA. ;)

Resirk er det eneste riktige på disse motorene,så da gjør du ikke noe dumt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette normal mengde olje når en demonterer intercooler?

 

Bil014.jpg

 

Rant rimelig bra da jeg tok av slangen som går til den bjelken gitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks! Muligens du har litt slakke i turbo! Kan også være veivhusvent da men.. var mye det der! kjenn på akslingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks! Muligens du har litt slakke i turbo! Kan også være veivhusvent da men.. var mye det der! kjenn på akslingen

 

Ja, det er vel ikke umulig... den har trillet 231.000km... tips til billig erstatning? kanskje en liten oppgradering? K04 kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du aldri har hatt av slangene til intercooleren før, så kan det der være helt normal mengde olje. Det samler seg opp over årene, som følge av veivhusventilasjonen. Kjenn etter på turboen om det er slark i den. Opp/ned, side til side gjør ikke så mye, men inn og ut skal det ikke være noe av. Men det kan være vanskelig å kjenne. Føler du bilen drar like godt som før? Ingen hvinelyder når du gir på? Har turboen vært byttet noen gang tidligere? Hvis ikke, og hvis bilen er chippet, er det nok på tide med en utskiftning av turboen. Men hvis bilen ikke er chippet og har vært kjørt fornuftig er det ikke sikkert at turboen er gåen. Bruker bilen olje? Kommer det blågrå eksos fra bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler GT2x som en billig oppgradering.. Mener å huske det var 13k for en k03 bytteturbo mens jeg betalte noe i 10k området for GT2x..

 

Men da må du ha programmvare for GT2X turboen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny orginalsnurr koster 6500,- hos NBS. Men om du skal oppgradere til K04 så vil du nok trenge ny MAP av bilen da den har helt andre egenskaper enn K03 :) Den har litt bedre kondiss for å si det sånn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også hadde så mye når jeg tok av slangen etter ca 200'km.

Min bruker litt olje midtveis på oljeskiftet om dagen, men når jeg får etterfylt en liter eller 2 så er den rimelig tett igjen frem til oljeskiftet.

 

Er gunstig å vaske rent litt slanger og IC, for over tid vil oljen gjøre gummien myk og ødelagt, og de er ikke gratis fikk jeg beskjed om fra Møller.

Vasket bare med avfetting jeg, og skylte godt med vann etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du aldri har hatt av slangene til intercooleren før, så kan det der være helt normal mengde olje. Det samler seg opp over årene, som følge av veivhusventilasjonen. Kjenn etter på turboen om det er slark i den. Opp/ned, side til side gjør ikke så mye, men inn og ut skal det ikke være noe av. Men det kan være vanskelig å kjenne. Føler du bilen drar like godt som før? Ingen hvinelyder når du gir på? Har turboen vært byttet noen gang tidligere? Hvis ikke, og hvis bilen er chippet, er det nok på tide med en utskiftning av turboen. Men hvis bilen ikke er chippet og har vært kjørt fornuftig er det ikke sikkert at turboen er gåen. Bruker bilen olje? Kommer det blågrå eksos fra bilen?

 

Okei, får prøve å ta av innsugningsslangen å kjenne etter. Er litt hvinelyd av turboen på lave turtall, akkurat når den begynner å ladde. Har ikke hatt bilen så lenge, men synes den går noe dårlig til å være turbo ja. Møller har ikke noe historikk på turbobytte, men denne ble importert i 2001. Er ikke chip på denne bilen, har ikke lagt merke til noe blå eksos - den ser helt fin ut - bruker heller ikke noe serlig olje mellom skiftene. Men tenkte kanskje det var greit å oppgradere samtidig som en har nede hele fronten. Noen som vet hva en K04 ligger på? Er klar over at jeg må bytte program, men trenger vel ikke mappe? eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også hadde så mye når jeg tok av slangen etter ca 200'km.

Min bruker litt olje midtveis på oljeskiftet om dagen, men når jeg får etterfylt en liter eller 2 så er den rimelig tett igjen frem til oljeskiftet.

 

Er gunstig å vaske rent litt slanger og IC, for over tid vil oljen gjøre gummien myk og ødelagt, og de er ikke gratis fikk jeg beskjed om fra Møller.

Vasket bare med avfetting jeg, og skylte godt med vann etterpå.

 

Takk for tipset :) Da blir det avfetting, og spyling i helga :) Slangene kjennes rimelig myke ut ja! Noen som vet om billige silikon-kit. For å bytte alt ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ga 6000,- for en K04 levert på døren fra USA. Det var med frakt og alt slikt. Kjøpte av audspeed performance eller noe sånt på ebay. Anbefales. Iom at bilen ikke er chippet fra før, vil en chip komme i tillegg uansett om du kjøper ny K03 eller K04 (Hvis du skal ha mer hester), så slå like gjerne til på en K04. Ønsker du på sikt mer enn 250hk, blir K04 for lite. Men hvis ikke, så gå for den. Mye vil ha mer, og kjøper du en GT2X eller større så blir det fort dyrt.

 

BTW, angående silikonkit, kjøp deg heller en billig frontmontert intercooler fra ebay, med rør og koblinger osv. Like greit å gjøre det skikkelig når man først er i gang. Man får komplett intercoolersett med rør og alt for under 3000,- levert på døren. Bare til å søke litt på ebay. Send meg gjerne en pm om du har mere du lurer på eller vil ha mer info om det jeg har nevnt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.