Forskjeller på bærekule på C4

Anbefalte innlegg

Fins det forskjellige bærekuler/bærebroer på C4? Eller passer en og samme til alle? Jeg lurte litt på å bestille en herifra:

 

http://www.atp-autoteile.de/

 

iom at jeg får 2st til prisen for 1 i norge, men jeg er littegrann usikker på om det fins flere varianter.

 

Bilen det skal på er den under sig'en :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse koster jo 398,- på Biltema......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ser det ja... Hvorfor i huleste koster denne delen da 2112 kroner orginalt? Og passer de på min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke ETKA'en foran meg så jeg skal ikke sverge 100% på dette, men bærearmene er de samme for Audi 100 90->95 og A6 95->97

 

Dette kan du se ut fra både Biltema katalogen og online katalogen til Autospar.no

 

Kan dobbelsjekke i kveld.

 

Jeg kjører med en biltema arm på høyre side nå. Syns gummien rundt kula var dårlig og kommer sikkert til å bytte gummien i nærmeste framtid.

 

Hvis du skal bytte dette hadde jeg også kjøpt nye metall-hylser (foringer) som skal gå gjennom enden på bærearmen. Disse får du sikkert kun hos din lokale Audi forhandler. Jeg hadde ikke disse og måtte kjøre gjenbruk på de som stod der fra før. Gikk jo det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært fint med en bekreftelse så jeg kan spare meg noen kroner. Foringer bør vel uansett byttes, så akkurat det tror jeg neppe jeg gidder å spare penger på. Men den bærebrua som du kjøper på biltema inneholder bærekule sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du får på biltema er armen, med kule og 2 stk foringer til stab.staget, samt den store foringa bak (ferdig pressa på plass).

 

Edit: Den foringa som ikke følger med i Biltema pakken er bare ei tynn lita metall hylse som går gjennom den store foringa på bærearmen. Kan umulig koste mange kronene på Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å nevne det så koster denne delen faktisk rundt 2100,- på Mekonomen også. Ca 1000,- på Autospar.

Syns det er litt drøyt.

 

Skulle likt å visst hvordan kvalitetesforskjellen mellom disse 3 alt. var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja, man kan jo virkelig begynne å lure når man ser prisforskjellene. Jeg sparte riktignok ca 4k på å kjøpe en airbag fra tyskland enn å kjøpe den hos møller, men dette eksempelet er jo enda grellere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sjekket.

Samme bærekule/bærearm/bærebro (kjært barn mange navn) på alle modeller av C4. Tom. S6+ så langt jeg kan se.

 

Løp og kjøp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk, var akkurat avgårde og kjøpte foringene på Torshov, nesten like dyre som bærebruene... Får se å stikke oppom biltema og hente de, mulig sånt ikke er lagervare. Får kanskje ringe de først og høre så er en tur spart.

 

Uansett hadde vært greit med tilbakemelding fra noen på hvorfor de er så mye dyrere å kjøpe orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det opphengskula m bærearmen foran du mener her? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

handlet netopp den selv, gav 2200 for den, originalt, dyrt, men holdbart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hvorfor betaler du mer enn listepris hos Møller? 2112 kroner var den på...

Uansett, de som selges hos biltema holder sikkert en par-tre år. Gjør du jobben selv eller får du noen til å gjøre det for deg?

 

Mekanikeren min sa han skulle ha en tusing for det, syntes i utgangspunktet ikke det var noen upris for begge sider. Får bare se å få kjøpt meg de bærebroene så jeg slipper å plages av wibbly-wobbly styring og klunkelyder.... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det da... Dårlig handel kanskje, prisene oppdateres der hver 14. dag der, trodde det var sånn på Møller og jeg: klø :, så handler jeg der fast, mye annet som er langt billigere der og, så summa summarum er det billigere! Selv om det ergret meg når du sa det da :(

 

Hørtes ut som en mekaniker du kan sende ned til meg og det;) Billig som bare tusan jo! Er jo endel jobb det der, og jeg gjør det selv, huff...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel litt langt å reise ifra Fevik til Oslo bare for å få fiksa ting billig. :P Noen fordeler av å bo i tigerstaden må man jo ha... Alt kan jo ikke være dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte min bærearm på Biltema Alnabru. De hadde kun 1 og det var hs. akkurat den jeg trengte. Må kanskje bestilles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig kundeservice... Ringte biltema og ville ha de til å bestille et sett, men dette kunne ikke gjøres via telefon bare via personlig oppmøte... Jaja får ta en tur opp dit siden da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å kjøpe sånne på biltema i bergen for et år siden og fikk da beskjed om de var gått ut av produksjon. Det endte med kun foringsbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, merkelig at jeg fikk kjøpt 2 stk igår da, jeg måtte riktignok ned til Biltema i Sarpsborg for å få taki de( de var utsolgt i Oslo og sverige på venstre side...).

Er visstnok 2 stk igjen der nede, så om det er noen flere som skal ha så kunne det kanskje lønne seg å ta en telefon.

 

Skal få de montert idag, gleder meg litt til å se/kjenne hva som blir forskjellen på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble idag istedet, for en enorm forskjell det var, ble betydelig mye bedre å turne og faktisk mye mer behagelig å kjøre med. Dette må være tidenes best invisterte 2000kroner jeg har brukt på bil noen gang... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000? Hva bytta du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge bærebruer samt foringer. :) en tusing for jobben, og 700 kroner for bærebruene + litt penger til bensin til turen til Sarpsborg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo billig..

 

På 200 20v er det spesielle kuler som du bare får kjøpe orginalt.. Kostet 2000 PR STK!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt så koster de det til S4 også... Sikker på at du ikke kan bruke biltema sine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.