Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en liten understells jobb på rs 2`n, og skal skifte hjullagerene. Der dukket det opp et lite problem. Når jeg presset av de gamle lagrene så lå det en 4mm skive mellom navet og lageret. Nå har jeg greidd og mistet en sånn skive og henvendte meg til møller for å få en ny en , men de hadde aldri sett eller hørt om at det skal være en skive mellom lager og nav. Ikke eksisterer den på delefilen deres heller.

Er det noen som kan svare meg på hva dette er? Er det bare en måte og space hjula på eller skal det være sånn?:confused: :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at det sitter en avstandsskive på utsiden ,, er det den du mener ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på med en liten understells jobb på rs 2`n, og skal skifte hjullagerene. Der dukket det opp et lite problem. Når jeg presset av de gamle lagrene så lå det en 4mm skive mellom navet og lageret. Nå har jeg greidd og mistet en sånn skive og henvendte meg til møller for å få en ny en , men de hadde aldri sett eller hørt om at det skal være en skive mellom lager og nav. Ikke eksisterer den på delefilen deres heller.

Er det noen som kan svare meg på hva dette er? Er det bare en måte og space hjula på eller skal det være sånn?:confused: :confused:

dette er bak regner jeg med..

det eksisterer 2 typer hjulnav bak til RS2, så enkelte RS2er har ikke disse 4mm skivene i det hele tatt. lurer på om det finnes 2 typer hjullager egentlig, måtte ivertfall få laget 2 stk 4mm skiver til mitt bruk.. hvis du prøver å presse på lagrene uten disse skivene ville ikke lageret komme helt sammen :)

mvh owe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at det sitter en avstandsskive på utsiden ,, er det den du mener ??

Nei, disse sitter mellom lageret og navet. Du tar først navet, legger denne ringen inn på navet før lageret om du skjønner hva jeg mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er bak regner jeg med..

det eksisterer 2 typer hjulnav bak til RS2, så enkelte RS2er har ikke disse 4mm skivene i det hele tatt. lurer på om det finnes 2 typer hjullager egentlig, måtte ivertfall få laget 2 stk 4mm skiver til mitt bruk.. hvis du prøver å presse på lagrene uten disse skivene ville ikke lageret komme helt sammen :)

mvh owe

På bilen min var det sånne 4 mm ringer både foran og bak. Skjønner ikke helt dette. Møller Ålesund påstår hardnakket at det ikke skal være sånne i det hele tatt.

Måtte du lage disse ved lager bytte? Annen type lager du monterte da siden skivene ikke var der fra før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilen min var det sånne 4 mm ringer både foran og bak. Skjønner ikke helt dette. Møller Ålesund påstår hardnakket at det ikke skal være sånne i det hele tatt.

Måtte du lage disse ved lager bytte? Annen type lager du monterte da siden skivene ikke var der fra før?

kjøpte 4 RS2 nav som jeg forandret boltsirkel på. ett av baknavene jeg kjøpte måtte ha 4mm skive. både møller og mekonomen påstår at det finnes bare en lagertype til RS2. samme foran og bak..

mål akslingene på navene dine og se om de er like lange, spesielt fra forhøyningen på akslingen og inn mot nav"ryggen".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte 4 RS2 nav som jeg forandret boltsirkel på. ett av baknavene jeg kjøpte måtte ha 4mm skive. både møller og mekonomen påstår at det finnes bare en lagertype til RS2. samme foran og bak..

mål akslingene på navene dine og se om de er like lange, spesielt fra forhøyningen på akslingen og inn mot nav"ryggen".

Har målt navene nå og for meg ser det ut som det går å montere sammen uten disse ringene. Forhøyningen på akslingen på navet er 15mm lang. De kunne ha vært 19mm lang før det hadde vært problem å fått det helt sammen.

Det er vel sikkert best å få lagd en til og montere det sammen som det var.

Snodig hvis dette er orginalt og så vet ikke Audi om det siden det ikke eksisterer som en del.:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.