Bytte motor i 97mod passat

Anbefalte innlegg

Hei, skal bytte motor i en 97 mod passat, motoren som står i er en 1,6 og lurer på om en 1,8 fra a4 (samme modell) passer, begge er forhjulstrekk og tenkte og ta med girkasse og på bytte, står motorfestene og girkassefestene på samme plass på disse motorene?

Mvh Trond Eric

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette passer høyst sansynlig rett inn, men ledningsnettet for motoren og motorstyreenheten passer ikke om hverandre.

Hvis du likevel vil gå for å skifte motortype kan du jo like gjerne sette inn 1.8 T med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ledningsnett og styrehjerne så det er ikke noe problem, 1.8T er en kjekkere motor men det er ikke min bil jeg skal bare gjør jobben for en, hadde det vært opp til meg hadde det blitt turbo: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan blir det med instrumentpanel og div, vil det fungere etterpå med en 1.8?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan blir det med instrumentpanel og div, vil det fungere etterpå med en 1.8?

Det TROR jeg, men iogmed at startsperreenheten sitter i instrumentet ville jeg også brukt instrumentet som hører til donormotoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

instrumentene i passat og a4 er vet ikke like sånn fysisk sett eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.