Erfaringer med Weitec senkesett?

Anbefalte innlegg

Da er tiden kommet for at golfen må få seg nye fjærer og dempere. Tenkte å senke den litt samtidig, men ikke mer enn 40 mm.

 

Ser at Norsk bildelsenter har Weitec sett, er det noen som vet hvordan disse er?

 

Jeg er bare ute etter et enkelt sett som funker greit, skal sikkert ikke ha bilen mer enn 1-2 år til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ein kamerat som har Weitec senkesett på ein Passat og det fungerar veldig bra.

Bilen er senka 35 mm og er ganske stiv og fin å køyre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gewind fra weitec, å det funker utmerket=) har stått på bilen et par år nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 40 mm senkefjærer fra Weitec på min 2001 A6, og etter min smak er det alt for mykt... Det kan selvfølgelig ha en sammenheng med at demperne mine begynner å bli slitne... Men samtidig senker det ikke som det pleier å gjøre på en Avant; altså litt "sigen" bak. Min er høyere bak enn foran! Så jeg har derfor bestemt meg for å gå for justerbart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gewind fra weitec, å det funker utmerket=) har stått på bilen et par år nå!

 

Helt nøyaktig har vel dette stått på siden 2001/2002. Husker Mattis putta på dette før jeg solgte Caddyen min i 2002. Har tilbakelagt noen mil i den Duploen på ferie i Tyskland og kan bekrefte at understellet er fint å kjøre med. Har også testa det på bane (Våler) og bilen oppførte seg veldig bra (bortsett fra at "den lille motoren" ikke helt rettferdiggjorde de fornøyelige kjøreegenskapene).

 

Fordelen med Weitec og de litt mer påkosta merkene som H&R/KW er at de har mer fjæringsvei, som kommer deg til gode når du senker i området 80mm og nedover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.