Anbefalte innlegg

Har en A4 TQ 96 modell.. Turbon lader ikke lenger, og det kommer blårøyk. Skjer dette sånn helt uten videre, uten noen spesielle tegn til det forut, og er da turbo helt gåen?? Eller kan det være en løs slange?? Evt kostnader på dette..

Håper på raskt svar. På forhånd takk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som en defekt slange dette. Sjekk over alle sammen så finner du nok synderen vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal en løs slange skape blårøyk..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det blå røyk eller sort røyk?

Ved en skikkelig vakum lekkasje, vil du få svart røyk, bilen vil gå dritdårlig når den egentlig skulle ladet trykk osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av slangen inn på turboen din og prøv å napp litt i impelleren.. er denne slakk ut/inn er nok turboen vrak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av slangen inn på turboen din og prøv å napp litt i impelleren.. er denne slakk ut/inn er nok turboen vrak...

Hvis det er litt slark inn og ut oxo (1-2mm)? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

inn og ut = defekt turbo - opp/ned = greit nok..skal være slakk opp ned, men ikke inn ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

inn og ut = defekt turbo - opp/ned = greit nok..skal være slakk opp ned, men ikke inn ut...

Da er min gåen. :( Har fått en mer merkbar suslyd når turboen lader + at bilen går dårligere enn før.Ikke så brutalt drag som jeg hadde,folk som sitter på sier også det. :( Trykksjekket systemet uten noe lekk + byttet MAF og Lambda. :(

Tyder det på at den er gåen da?

PS: Håper det går bra at jeg tyvlåner tråden din litt Kim? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har slakk inn og ut. Men funker fordet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å låne det.. Greit å få noen gode tips og svar. Takk takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er min gåen. :( Har fått en mer merkbar suslyd når turboen lader + at bilen går dårligere enn før.Ikke så brutalt drag som jeg hadde,folk som sitter på sier også det. :( Trykksjekket systemet uten noe lekk + byttet MAF og Lambda. :(

Tyder det på at den er gåen da?

PS: Håper det går bra at jeg tyvlåner tråden din litt Kim? : klø :

Turboen min piper værre enn en lastebil turbo, og har slark ut og inn og opp og ned (ikke mye men den er der) Bilen min lader sent, og ikke samme trykket som før. Men lurer på om det er pga vakumlekasje også (har lekkasje inn på IC) Skal få tettet den til helga (får pakningen på fredag) og testet da. Hvis det fortsatt er rart har vi nok samme problem :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.