#1 Skrevet April 29, 2007 Lar dette seg gjøre uten større problem? Årsaken er den at automatkassen begynner å trøble. Vil ikke ha ny automat da det er noe herk. Selger jeg bilen nå, får jeg lite for den da automatkassen trøbler og motoren bruker olje. Lurer derfor på om jeg skal skaffe meg byttemotor og manuell girkasse og sette i. Lar dette seg gjøre, eller er det et h..vetes arbeid? Vil tro jeg bare trenger ny girkasse, klutsjpedal, klutsj master og slave, ny smal bremsepedal. Eller? Med mindre noen er interessert i å kjøpe en ellers strøken 96 mod gått 175 000 for ca 100 000. (Sort metallic, S-line ratt og understell, facelift lykter, RS4 grill, 18" felger, takluke, klima, el-vindu) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2007 Fra automat til manuell er som regel greit, motsatt er værre mtp elektronikk til automatkasse, men jeg kjenner ikke til detaljer på denne bilen. Noen automatbiler har annen lengde på drivaksler enn manuell, så det må du sjekke. Forøvrig må du jo også ha girstang med overføring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2007 Giroverføring? Ligger ikke den manuelle girkassen like under da, slik at girvelgeren står direkte på kassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2007 Nei, den sitter et stykke lenger frem enn det. Girkassa sitter helt i bakkant av motoren, så det er overføringsstag frem. Kan vel se disse stagene når man er under bilen, tror jeg. ( på manuell, da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2007 Ok. Uansett, å bytte selve girkassen samt sette på giroverføringen tror jeg ikke jeg skal ha problemer med, bare jeg har alle delene. Å skifte ut automatpedalene med manuelle osv derimot ser jeg som en større utfordring. Hadde det nå bare vært noen som hadde en kollisjonsskadet A4 1,8T fwd som de skulle selge i deler, hadde alt vært bra. NBS regner jeg med er svindyre skal jeg kjøpe alt via dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2007 Noen som har gjort dette før? Har kun funnet poster om folk som har gjort dette på gamle S4'er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2007 Jeg har 1.8T FWD kasse tilsalgs.95 mod gått ca 160t. Står nå komplett med travers ,bærearmer,fjærbein ,bremser, girfester mm. PM ved interesse. Står i bergen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2007 Er det noen som har full oversikt over nøyaktig hva jeg trenger for å foreta byttet? Er f.eks girkassefestene like på de manuelle fwd kassene som på 5-trinns automatkassene? Hva med drivakslene, er disse like lange og har like fester? Jeg trenger altså hvertfall: Girkassen Manuelt svinghjul Klutsj (Den kjøper jeg ny og forsterket utgave av) Giroverføring, girspake og mansjett Pedalboks med hovedsylinder til klutsjen Slave sylinder Vet ikke om jeg trenger: Girkassefester? Drivaksler? Ny midtkonsoll? Motorstyringen, er den lik? Noe annet jeg evt trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2007 Vil jeg få et problem med at ECU'en åpner magnetventilen når den tror automatkassen skal gire, og lignende? Hva med ryggelys, samt at motoren kun kan startes når automatkassen står i park osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 1, 2007 Regn med at du må bytte ledningsnett og hjerne også. Da må også nøkler/startsperre endres, ev må du bruke instrumentene fra donorbilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 1, 2007 Du må nok ha ny veiv også. Det er vist forsjell på enden på veiva mot girkasse. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=216680&highlight=auto+crank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2007 Jepp, da var det uaktuelt å bytte da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...