#1 Skrevet April 29, 2007 Tenker på å bygge om til større bremser på sharken. Noen som vet om noe som er bolt on? Er S2 bremser på den orginalt 4 bolt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2007 Med mindre det er gjort noe rart med bilen din, har du har allerede S2-bremser. 20v har samme bremser som S2, Girling G60-kalippere med dobbeltstempel og 276MM skiver. Hvilke klosser og skiver har du? Bremsene skal være gode nok, men kan være en fordel å sette på litt kraftigere klosser. Selv skal jeg på med Ferodo-klosser, disse skal bite ganske bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2007 Med mindre det er gjort noe rart med bilen din, har du har allerede S2-bremser. 20v har samme bremser som S2, Girling G60-kalippere med dobbeltstempel og 276MM skiver. Hvilke klosser og skiver har du? Bremsene skal være gode nok, men kan være en fordel å sette på litt kraftigere klosser. Selv skal jeg på med Ferodo-klosser, disse skal bite ganske bra.. Han er vell ute etter noe større en S2 bremser. siden han selv skriver at det er S2 bremser på den allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2007 Hehe, jeg misforstod litt der Mener iallefall det skal holde i massevis med heftigere klosser og skiver, bremsene er ikke SÅ dårlige.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2007 Nei de er ikke dårlige. Har greenstuff klosser på nå. Det som er probleme er att jeg har fått kast i bremseskivene så de må byttes. Så da tenkte jeg at jeg kanskje kunne gå for noe større 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2007 Tar opp denne igjen, merket fort på våler i helga at bremsene ikke var så gode, bremse veska kokte ikke men ble dårlig virkning på de etter et par tre runder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2007 Kjørte med orginalbremser og redstuff-klosser hele helga jeg, bet som bare pokker.. Ikke antydning til fading overhodet, hjalp en del å bytte bremsevæske dagen før også antar jeg. Klarte fint å bremse ifra de fleste jeg kjøre mot på banen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2007 Ja så det var 2 med 7a som kjørte non stop hele dagen Hvem av de kjørte du? Kjørte du med vanlig dot 4 bremseveske eller ble det dot 5.1. Og et off topic spm, hvordan holdt oljetemp seg i bilen din? Min spratt opp mott 130 grader etter noen runder, men aldri over det, måtte desverre gi meg etter bare 5mil utpå da gass spjeld sensoren min smeltet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2007 Jeg har 7A men kjørte ikke non stop men vi var jo 3 stk i ett rotterace der en gang. Jeg kjører den med quattro 25 merke i bakruta. Jeg har orginalbremser med dot 4 racing bremseveske og greenstuff klosser. Bremser er det nok av på bilen mangler bare litt effekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2007 Jeg har 7A men kjørte ikke non stop men vi var jo 3 stk i ett rotterace der en gang.Jeg kjører den med quattro 25 merke i bakruta. Jeg har orginalbremser med dot 4 racing bremseveske og greenstuff klosser. Bremser er det nok av på bilen mangler bare litt effekt Du som fikk et mellom anlegg en gang til eksosen:) får nokk bytte klosser og ny veske jeg da. Ja merker det var litt lite effekt i motoren utpå der, men hadde det jo like gøy utpå der som i gml bilen for det, og ikke var jeg bekymret for om det ble bilhenger hjem eller for egen maskin heller hehe. Men du, stram vifte reima de litt a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2007 Ja så det var 2 med 7a som kjørte non stop hele dagen Hvem av de kjørte du?Kjørte du med vanlig dot 4 bremseveske eller ble det dot 5.1. Og et off topic spm, hvordan holdt oljetemp seg i bilen din? Min spratt opp mott 130 grader etter noen runder, men aldri over det, måtte desverre gi meg etter bare 5mil utpå da gass spjeld sensoren min smeltet Min er sort med røde baklykter og orginale emblemer. Det ble ett 'par' runder i løpet av helga ja.. Usikker på om det ble 4 eller 5.1 men jeg tror det var 5.1, ja. Oljetemp la seg på 130 hos meg og, men gikk aldri over det. Gikk fint ned til ca 90 etter en "kjølerunde". Jeg har 7A men kjørte ikke non stop men vi var jo 3 stk i ett rotterace der en gang.Jeg kjører den med quattro 25 merke i bakruta. Jeg var vel med i den Fighten ja Den andre 20v`n med gule blinklys og kun 20v-merke kjørte jo som ei gammel frøken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2007 Du som fikk et mellom anlegg en gang til eksosen:) får nokk bytte klosser og ny veske jeg da. Ja merker det var litt lite effekt i motoren utpå der, men hadde det jo like gøy utpå der som i gml bilen for det, og ikke var jeg bekymret for om det ble bilhenger hjem eller for egen maskin heller hehe. Men du, stram vifte reima de litt a Jepp stemmer det. Stramming av viftereim skjer nok snart ja men var vel ikke foran bilen det bråke mest 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2007 Jepp stemmer det. Stramming av viftereim skjer nok snart ja men var vel ikke foran bilen det bråke mest Musikken kom bakfra ja:tilber: For kjempe litt med dere på neste treff, med ny gass spjeld sensor får vi tru bilen kansje blir litt sprekere og: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 28, 2007 Musikken kom bakfra ja:tilber: For kjempe litt med dere på neste treff, med ny gass spjeld sensor får vi tru bilen kansje blir litt sprekere og: klø : Det var det jeg håpet på ja. Prøv å bytt bremseveske til Dot 4 racing så hjelper nok det. Husk å få ut all den gamle veska 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 28, 2007 Greit og skylle godt gjennom ja:) Dot 4 racing, hvor får man tak i dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 28, 2007 Alle som selger EBC-produkter har slik væske (kollevold feks), men vet ikke om det har noe spesielt for seg.. Jeg kjørte som sagt på standard 5.1-væske og hadde ingen problemer med fading på hele helga, og bremsene ble brukt for det de var verdt.. Bytt væske på verksted, er fort gjort og koster lite. Jeg betalte 350 kr med væske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 29, 2007 Alle som selger EBC-produkter har slik væske (kollevold feks), men vet ikke om det har noe spesielt for seg.. Jeg kjørte som sagt på standard 5.1-væske og hadde ingen problemer med fading på hele helga, og bremsene ble brukt for det de var verdt.. Bytt væske på verksted, er fort gjort og koster lite. Jeg betalte 350 kr med væske.. Kollevold ligger rett nedi gata. Men har aldri hørt om dot 4 racing før En del som sier 5.1 veska mister egenskapene sine fortog, vet ikke om det er hold i det, og sette bilen inn på verksted gjør jeg aldri, har da eget verksted og skru på Blir jobben billigere og bedre utført og: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...