#1 Skrevet April 29, 2007 Dette spørsmålet er vel mer om megasquirt men.. Noen som kan forklare meg litt om hvordan hallsensor fungerer? Jeg har en Fordeler fra en KV 10v femmer med 5 vinduer i blikket Noen måte å finne ut hva slags signal jeg får ut fra "0" på kontakten? et bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2007 Dette spørsmålet er vel mer om megasquirt men..Noen som kan forklare meg litt om hvordan hallsensor fungerer? Jeg har en Fordeler fra en KV 10v femmer med 5 vinduer i blikket Noen måte å finne ut hva slags signal jeg får ut fra "0" på kontakten? et bilde: Jepp, dette er rett.. Hall sensoren legger signalet lavt, ellers er den "flytende" Når du da legger en pullup blir signalet høyt (12V) og lavt (0v) når Hall sensoren jorder signalet (12V spenningen blir liggende over pullup motstanden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2007 beste er å legge den inni ms enheten, det har jeg gjort.. og jeg bruker +5v fra protoarea til min hallsensor, prøvde med 12v. men da gikk hallsensoren til helvette med litt røyk og greier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2007 Jepp, bruker du MS ver 3 så må du jo ha både pullup og drivspenning til den, da har jeg også tatt dette fra ECU. 5 volt spenningen der er mer stabil en 12V også :-) Kjører du eldre versjoner må du jo vurdere om du skal montere en driver transistor eller bruke tenningsmodulen fra VAG. Når jeg har brukt VAG modulen har jeg bare latt sensor få drivspenning derfra (klipper bare den grønne ledningen fra Hall sensoren, inn til ECU, og ut igjen til tenningsmodulen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...