#1 Skrevet April 30, 2007 Har byttet temp føler til viftene og termostat to ganger, men problemet er fortsatt der. Og problemet er at når jeg står stille, som i kø f.eks. Så blir bilen bare varmere og varmere.. Viftene slår inn i et par sekunder innimellom, men ikke no mer enn det. De burde jo gått mye lenger for å få kjølt ned motoren.. Noen som vet hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2007 opp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2007 Hadde samme problem på a3en min. Sjekk sikringsboksen forani motoren. Hadde svidd en sikring/sikringsboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2007 Men slo viftene dine også inn i et par sekunder før de stoppet igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2007 Sjekket sikringene nå.. ingen av dem som har gått.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2007 Ja vifta meg slo inn et par sekunder før den stoppa igjen. Hadde akkurat samme problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2007 Ja vifta meg slo inn et par sekunder før den stoppa igjen. Hadde akkurat samme problemet.. Er det de helt flate sikringene som er oppå batteriet du mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 2, 2007 opp igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 2, 2007 På bilen min var det like sikringer som de som sitter inne i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2007 virker som om jeg har det samme problemet. noen løsning som har kommet fram på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2007 Kan være vannpumpe som er i ferd med å takke for seg ? Noen ulyder derfra ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 17, 2007 Hvor langt har bilen din gått? er reg reim byttet uten at vannpumpe er byttet? En annen ting er at hvis noen har brukt noe annet enn rød frostveske kan skovlene på vannpumpen "etse" vekk. For min del høres dette ut som et problem med vannsirkulasjon(pumpe eller termostat) Vannpumpen holder sjelden lengre enn regreim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 19, 2007 hei, har du funnet noen løsning på dette? Har byttet temp føler til viftene og termostat to ganger, men problemet er fortsatt der. Og problemet er at når jeg står stille, som i kø f.eks. Så blir bilen bare varmere og varmere.. Viftene slår inn i et par sekunder innimellom, men ikke no mer enn det. De burde jo gått mye lenger for å få kjølt ned motoren.. Noen som vet hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 19, 2007 Det kunne jo høres ut som at termostaten er gåen, Det står ikke en sånn liten føler under termostathuset? hadde samme probleme på en rover vi hadde inne på jobb. Som sakt det var en rover, men der sto det en sånn liten føler på termostathuset den kjente på varmen på kjølevannet å sendte signal til viftet om å måtte starte. Vi byttet denne å alt var i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2007 Har ikke funnet no løsning på dette enda nei, og termostaten er byttet 3 ganger så den er det nok ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 4, 2007 funnet noen løsning her ennå .... har samme problem på min a4 blir for varm skiftet termostat 2 ganger og nå har jeg prøvd uten termostat men blir fortsatt for varm ,,, har også ny vannpumpe ... bilen har ikke gått på 4 mnder pga overhaling-/oppussing og problemet var ikke der da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 4, 2007 Enkelte motorer har føler på termostathuset. Denne føleren er føler for såkalt karakteristikkstyrt viftkjøling. Har skiftet noen av disse pga. nevnte problem. Noen har også føler ved nedre vannslangen på radiatoren. Dette er føleren for kjølerutgang. Kanksje den kan skape slike problemer? Styreenheten for viftene under venstre rammavange foran? Sikringene oppå batteriet, er de skikkelig skrudd fast? ( flatsikringene ). Sirkulasjon i kjølevann ok? ( vannpumpe ) Termostat/termostathus ok ? Kjøleanlegg skikkelig luftet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 5, 2007 Hei Vannpumpe er ikke uvanlig, men det hender at viftestyreenheten tar kvelden også. sitter på venste rammevange under batteriet på biler med samme plattform som TT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...