Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har svarte felger nå har jeg ofte på dekkfornyer men uansett hvor lenge bilen står etterpå spruter det over hele siden etterpå.

Bruker Meguairs sin nå og egentlig vært fornøyd med den før men i år så har den ikke vært så bra(akkurat som den ikke har tålt vinteren.... : rolleyes ).

Prøvd Turtle sin før og den var sånn den å.

Noen andre merker som er bedre, og "tørker fort"?

Ikke prøvd den nye Meguairs på sprayflaske enda, mulig den er bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker denne: http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=76&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=3&lang=no

Og har aldri vært borti en bedre dekkfornyer enn denne,sprayer en liten svampbit og påfører ett tykt lag så dekkene er hvite med en gang,lar det trekke i 1time,deretter tørker av resten.Spruter ikke oppover bilen og dekkene er fortsatt blanke. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Are; Vet du hvilke butikker som har Swissvax (nettbutikken er jo et alternativ ja)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg har svarte felger nå har jeg ofte på dekkfornyer men uansett hvor lenge bilen står etterpå spruter det over hele siden etterpå.

Bruker Meguairs sin nå og egentlig vært fornøyd med den før men i år så har den ikke vært så bra(akkurat som den ikke har tålt vinteren.... : rolleyes ).

Prøvd Turtle sin før og den var sånn den å.

Noen andre merker som er bedre, og "tørker fort"?

Ikke prøvd den nye Meguairs på sprayflaske enda, mulig den er bedre?

Jeg bruker denne , funker meget bra. Tar litt på en svamp bit , og smører tynt på, har aldri sprutet. Tror den har fått seg en "knekk" i vinter eller så påfører du nok for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Are; Vet du hvilke butikker som har Swissvax (nettbutikken er jo et alternativ ja)?

TOM ARE takk. : pisk ::glad:

Nope,vet ikke om butikker som selger det over disk desverre,mulig de gjør det på Lillehammer hvor Swissvax holder til? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd å ha på før du vasker bilen? så du kanskje får spylt av det verste, men at du fortsatt har på dekkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pr i dag selges Swissvax kun gjennom nettbutikken, det er etter Swissvax filosofi internasjonalt når det startes nye importøravtaler. Men nå er jo Swissvax inne i det tredje driftsåret i Norge og det gjøres løpende vurderinger på om det skal inngås distribusjonsavtaler med div. kjeder ettersom salg og etterspørsel stadig øker og markedet evt. krever det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo "bare" å polere dekkene med dekkfornyeren.. da er det ikke noe sprut.. tar 10min per dekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt den fra Meguairs i 4-5 år nå men liksom nå i år at det har blitt så ille.

Og ja, tar litt på en svamp og gnir inn og polerer over etter en stund. Så er nok ikke måten min det er noe galt med... ;) Mulig det er dekkene som er litt bredere enn de har vært før, nytt merke.... Og er så "fett at det ikke er noe vits i å spyle akkurat. Skal ha det svart jeg. :rolleye:

Men kanskje prøve den Swisswax'en da. :)

Noen som har noen andre produkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker det var noe som het Golden Top eller noe sånt før. Vet ikke om dette skaffes lengre, men det kunne i allefall brukes på alt fra lister til dekk. Og det fungerte veldig bra og varte lenge:)

Her en litt om den, ser det selges litt på ebay i allefall

golden-top.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt både Autoglym og Comma sin dekkfornyer, og er greit fornøyd med begge :)

Når så er sagt: det står jo på disse produktene at man ikke må spraye på slitebanen, men man får jo et veldig stygt skille om man ikke gjør det da. Pleier dere å spraye hvertfall ett par cm innpå, eller har dere senka kjerrene sånn at man ikke ser dekket engang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå høres kanskje dette helt teit ut men....

Coop Har laget sin egen bilpleieserie.

Jeg har ikke prøvd noen av disse produktene bortsett fra dekkfornyer`n.

Den fåes kjøpt på Obs! for en femtilapp mener jeg. Stor sprayflaske.

Sprayer på en liten svamp og så gni inn dekket. Tut og kjør med èn gang. Ingen sprut. Jeg bruker den alltid og synes den gir meget bra resultat. Og holder lenge etter min mening!

IMG_0883.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyreshine fra lahega http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_34&products_id=35 bruker iallefall jeg på 4-10 biler daglig, aldri vært noe problem med sprut eller noe med den, og glansen på den er enestående..

Denne kan du også sprute på FØR man vasker bilen så slipper man å kaste bort unødvendig tid på å sitte å polere dekkene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars Insane Shine Tire Coating skal visst gi en skikkelig glans. Noen mener den gir for mye glans!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyreshine fra lahega http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_34&products_id=35 bruker iallefall jeg på 4-10 biler daglig, aldri vært noe problem med sprut eller noe med den, og glansen på den er enestående..

Denne kan du også sprute på FØR man vasker bilen så slipper man å kaste bort unødvendig tid på å sitte å polere dekkene..

Den holder lenge å? :)

Meguiars Insane Shine Tire Coating skal visst gi en skikkelig glans. Noen mener den gir for mye glans!

Kjøpte denne for noen dager siden men pga dårlig vær så har jeg ikke prøvd den enda. Så får se om den er bedre enn den andre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker Meguiars Endurance High Gloss, den er det beste jeg har prøvd, sitter lenge selv i drittvær, å møkka er lett å spyle av dekksidene i lang tid etter påføring.

http://panvulk.meguiars.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfaringer er at den holder veldig bra ja, mange som henter igjen bilene hos meg som spør hva jeg har brukt på dekkene, også kjøper dem med en flaske eller 2...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svigers hadde kjøpt dekkshine hos Biltema... :fy: Holdt i 20min kjøring knapt, og spruta noe inni svarteste natta : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om kvalitetsprodukter koster litt mer , har man så sinnsykt mye igjen for det bare i holdbarhet, tiden man bruker osv osv... Slik går igjen i alt av bilpleie produkter... Mye bedre å gi litt ekstra for noe som virkelig holder..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker Meguiars Endurance High Gloss, den er det beste jeg har prøvd, sitter lenge selv i drittvær, å møkka er lett å spyle av dekksidene i lang tid etter påføring.

http://panvulk.meguiars.no/

Er den jeg nevner i første innlegget.

Vært veldig fornøyd med den før men ikke nå i år. : klø :

Mine erfaringer er at den holder veldig bra ja, mange som henter igjen bilene hos meg som spør hva jeg har brukt på dekkene, også kjøper dem med en flaske eller 2...

Da får jeg prøve den om jeg ikke blir fornøyd med den nye Meguair'en.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er selvfølgelig klubbrabatter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den jeg nevner i første innlegget.

Vært veldig fornøyd med den før men ikke nå i år. : klø :

Hvordan oppbevarer du produktene dine? Mye bilpleie tåler ikke lave temperaturer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan oppbevarer du produktene dine? Mye bilpleie tåler ikke lave temperaturer...

Stort sett inne, men er et par år gammel så kan nok ha noe med saken å gjøre. :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.