Problem med KE-JET på 16V PL motor.

Anbefalte innlegg

Hei Allesammen.

 

Har en Golf 2GTI 16V som jeg sliter litt med å få start på når den er kald, fusker og går lavt på tomgang når den er kald.

 

Problemet er at kaldstartstdysa som sitter på enden av det lange røret som går langs motoren tydeligvis ikke åpner opp. (Dette er en blå to polet dings med kontaktstykke på)

 

Jeg har bensintrykk fram til dysen men ikke videre.. Har skiftet motortempsensoren som sitter i termostathuset uten hell.

 

Er det flere tempsensorer ? Hva styrer evt. den blå dysa? Kan den blå dysa ha satt seg fast og er defekt ?

 

Bilen hadde også førøvrig stått i ett helt år før jeg skulle starte den her om dagen, den var helt død, ,men sånn jeg fikk start var å skru av kaldstartsdysa og gi den falskluft med startgass inn der, da fyra den og det har den gjort siden, men den får ikke kaldstart.

 

KE-JET guruer, snakk ut !

 

Mvh Emil A Strøm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må være noen her inne som kan ha en anelse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et vanlig problem på motorene dette desverre, og av en eller anne grunn er det ingen i verden som greier å finne ut hva det er. Har hatt bilen inne på møller 2 ganger og de fant ikke ut noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant, har du prøvd å skifte kaldstartsdysa ?

 

Var på møller i dag og sjekka prisen på Den Brune 2-polete tempgiveren som sitter ved siden av den hvite rett under slangen som går inn i blokka ved termostathus. 1300kr++ så denne blir ikke skiftet på mistanke, i ETKA heter den noe slikt som "Temperaturgiver for Thermotidspunkt" eller no slikt, Lurer på om dette kan være den som åpner/lukker kaldstartsdysa. Målte min i dag og så vidt jeg fikk målt var det ikke motstand i denne så alt kan jo tyde på at denne er defekt.

 

Kan jo ikke være så hokuspokus dette her : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har funnet noe info om dette på f.eks Vwvortex ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet iallefall at kaldstartdysa mi "klikker" eller slår inn, men vet ikke om den gir bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forresten noen som mener at det kan ha med dårlig jording av batteri osv generelt. Har hørt om 2 stk som har blitt kvitt det etter bytting av kabler.

 

Men synst selv det virker mindre sansynlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har same problem med min Pl 16v. Kaldstart dysa fungerar når ein set strøm dirtekte på. Oljetemperatur fungerar ikkje i instrumentet inne i bilen. Reknar med det må vere ein følar som er gåen ein plass, men kva følar kan det vere? Fann de nokon gong ut av dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.