Hjelp - BBS CH passer ikke på bilen min !

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg BBS CH 8,5 i 19" her om dagen. Skulle montere den på bilen og fant ut av at innersirkelen på felgen er større enn på bilen. Skulle jeg da ha fått en "ring" som jeg skal sette på felgen slik at den blir helt "tett" ??? Eller må jeg kjøpe dette ett annet sted ???

De felgene som sto på bilen passer rett på sirkelen, men ikke BBS CH felgene.

Takker og bukker for råd og tips her ...

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg BBS CH 8,5 i 19" her om dagen. Skulle montere den på bilen og fant ut av at innersirkelen på felgen er større enn på bilen. Skulle jeg da ha fått en "ring" som jeg skal sette på felgen slik at den blir helt "tett" ??? Eller må jeg kjøpe dette ett annet sted ???

De felgene som sto på bilen passer rett på sirkelen, men ikke BBS CH felgene.

Takker og bukker for råd og tips her ...

Robert

Sentreringsringer går jeg ut ifra? Er det løse ringer på dem skaffer "dekksjappa" riktige ringer som passer bilen din...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentreringsringer går jeg ut ifra? Er det løse ringer på dem skaffer "dekksjappa" riktige ringer som passer bilen din...

Er nok sentreringsringer ja. De forrige felgene passet rett på, mens BBS CH var nok ca 1 cm i diameter for store. Jeg drar opp til sharif i morra tidlig og sjekker med han. Burde ikke jeg ha fått med det ?? eller er dette noe jeg må skaffe selv ? Hvem kan levere dette ??

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok sentreringsringer ja. De forrige felgene passet rett på, mens BBS CH var nok ca 1 cm i diameter for store. Jeg drar opp til sharif i morra tidlig og sjekker med han. Burde ikke jeg ha fått med det ?? eller er dette noe jeg må skaffe selv ? Hvem kan levere dette ??

Robert

Har du kjøpt dem igjennom sharif er det ikke sikkert du har fått riktig.. Mye rot der, men skal jo følge med riktig ring om du har opplyst hva bil de skal sitte på.. ;) Ville ikke betalt noe om de vil ha betaling for nye..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjøpt dem igjennom sharif er det ikke sikkert du har fått riktig.. Mye rot der, men skal jo følge med riktig ring om du har opplyst hva bil de skal sitte på.. ;) Ville ikke betalt noe om de vil ha betaling for nye..

Tenker du på feil felger ? De er 5x112 felger og jeg har fått den på bilen. Men senteret på bilen er mindre enn felgene, så jeg antar vel det kun er snakk om senterringer ? Eller finnes det BBS CH felger som skal passe rett på bilen min ?

PS! Har opplyst om hvilken bil jeg har ja :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke løse senterringer på BBS CH (var ikke det på mine i hvertfall) Hadde de først på en Opel:o og skulle ha de over på A4`en jeg hadde. Da viste det seg og senterhullet ikke hadde samme størrelsen. Måtte levere inn felgene på dekkverkstedet jeg bruker for at de skulle bytte ringene. Prøvde selv men de satt med en slags låsefjær jeg ikke hadde snøring på å få løs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke løse senterringer på BBS CH (var ikke det på mine i hvertfall) Hadde de først på en Opel:o og skulle ha de over på A4`en jeg hadde. Da viste det seg og senterhullet ikke hadde samme størrelsen. Måtte levere inn felgene på dekkverkstedet jeg bruker for at de skulle bytte ringene. Prøvde selv men de satt med en slags låsefjær jeg ikke hadde snøring på å få løs.

Aha.. Skjønner.. Var borte i sånne på noen andre BBS-hjul her om dagen faktisk.. Metallringer med låsering rundt..

Men uansett, en dekksjappe på størrelse med sharif skulle ha utstyr til dette vil jeg tro...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hhmmmmmmmm....... nå er jeg i tvil .....Jeg trodde BBS CH lagde en type felg og så lagde de bare senterringer til de ulike bilene.

Jaja, det blir tur opp til sharif imorra tidlig og da skal jeg ta med meg en ny felg og en annen gammel felg og så får vi se hva som skjer ! Jeg har ikke kjørt med felgene, så det blir enten nye felger eller senterringer .....

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hhmmmmmmmm....... nå er jeg i tvil .....Jeg trodde BBS CH lagde en type felg og så lagde de bare senterringer til de ulike bilene.

Jaja, det blir tur opp til sharif imorra tidlig og da skal jeg ta med meg en ny felg og en annen gammel felg og så får vi se hva som skjer ! Jeg har ikke kjørt med felgene, så det blir enten nye felger eller senterringer .....

Robert

Du har nok riktige felger, men de sentreringsringene er til å byttes ut alt ettersom hvile biltype og dimmensjon på "navkoppen".. Ta med felgene og få de til å bytte de ringene.. Burde ikke være værre... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte BBS CH til bilen min i våres og til de måtte jeg kjøpe med senter-ringer, tru det va 200 kr for 4 stk jeg. Men det va vanlige plastringer som man bare dytter på plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok riktige felger, men de sentreringsringene er til å byttes ut alt ettersom hvile biltype og dimmensjon på "navkoppen".. Ta med felgene og få de til å bytte de ringene.. Burde ikke være værre... ;)

puhhhhh :) Da ble jeg litt lettet igjen. Hadde vært kjedelig om jeg måtte ha byttet felg ...

Jeg fikk INGEN senterringer med når jeg kjøpte dem.

Spørsmålet blir da. Kan jeg bruke plastikk eller stålringer ?? Jeg sjekker med sharif kl 08:00 sharp imorra tidlig :) hehe

Terje: Sendte deg en private melding....du kan bare glemme den da eller svare her :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine CH fulgte det med sentreringsringer, er en metallring med et klips, ja. Har aldri prøvd å få de løs, så vet ikke hvordan man bytter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk og atter takk igjen !!

Takk til dere alle, nå har jeg fått svar og konkludert med at jeg trenger senterringer :)

Jeg må si at forumet her er kjempebra og jeg får alltid svar på det spørr om.

Takk igjen ....

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.