Anbefalte innlegg

Har fått en romle/durelyd bak.. Blir borte i venstresving, kommer tilbake i høyresving/ved pådrag. Sannsynligvis hjullageret, ikke sant? Er det mulig å stramme bak? Eller er det vanskelig å bytte?

 

Er litt/endel slakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått en romle/durelyd bak.. Blir borte i venstresving, kommer tilbake i høyresving/ved pådrag. Sannsynligvis hjullageret, ikke sant? Er det mulig å stramme bak? Eller er det vanskelig å bytte?

 

Er litt/endel slakk

 

 

Hvis det er kommet ulyd i lagret er det deffekt,liten nytte å stramme uansett. Lagrene er strammet til med et hvis moment å er lukket.(faste)lager.Må nokk byttes ja.Bra sikker på at det er hjullager ja.La meg tippe,bilen din er godt mellom 150000-170000km ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

189 000 rundet den idag :)

 

 

Farlig å kjøre et par dager med det? 4-5mil? /me dum :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte i min evige visdom med defekt lager bak i 4-5 måneder uten noen skade på spindler, nav osv. Dog, min flaks er nok ikke oppskrift på hva man bør gjøre ;).

 

Men 4-5 mil bør uansett gå greit :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å stram hjulboltene, hadde samma ulyd som deg i svinger og ved pådrag, hjalp å stramme i mitt tilfelle... mulig du må bytte mer da... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På quattro er det ikke mulig å stramme, lageret er presset inn i hjullagerhuset, og spindelen er presset inn i lageret. Men kan nok kjøre en del uten at det er noe fare, hjulet vil aldri falle av, og man vil heller ikke klare å ødelegge noe annet enn lageret så lenge det ikke er ekstreme lyder. Man blir jo litt irriterende å kjøre med, da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat de symtomen på S4en og det var hjullageret.. Bytta for 2 uker siden. Så kan vel si 98% sikkert at det hjullageret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tar Møller for lagrene bak da? Evt. arbeid?

 

Ser Mekonomen tar 315,- Er det pr. stk eller par?

 

 

Bilen er en 1,9TDI Quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen tar 686 pr stk, du må ha sett på lager for en forhjulstrekker. Lagrene på quattro er like foran og bak. Prisen på Møller var ca 850 før rabatt. Med arbeid tipper jeg du er oppe i en totalpris på 3500-4000 for å bytte et lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 745 kr pr. lager på Møller inkl. rabatter. Møller skulle ha 4000 kr pr side inkl deler, Audisentrum var noe billigre!

 

Jeg har tilgang på presse på verkstedet mitt, så jeg begav meg selv ut på jobben. Var ikke kjempe vanskelig, men no knot var det. Men presse er jo et must for å få ut lagrene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske jeg betalte rundt 3000-3500 eller rundt der for lageret og arbeid hos audisentrum. Fokus på "mener å huske" men.. var ikke så alt for galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3500 var det vel Audisentrum skulle ha! Var bare ikke 100% sikker på om dette var et personlig tilbud jeg fikk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fu*k! Er det så dyrt? Hehe, dæven det var drøyt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er billigst på dette i Trondheim/Stjørdalsområdet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På quattro er det ikke mulig å stramme, lageret er presset inn i hjullagerhuset, og spindelen er presset inn i lageret. Men kan nok kjøre en del uten at det er noe fare, hjulet vil aldri falle av, og man vil heller ikke klare å ødelegge noe annet enn lageret så lenge det ikke er ekstreme lyder. Man blir jo litt irriterende å kjøre med, da;)

 

 

Er ikke helt sant det der du sier.. Har vært borte flere som har byttet hjullager på a4 B5 quattro og trodd det samme når de har byttet lager i god tru.Er en spesiell stramme prosedyre på disse lagrene.eksakt NM og så grader på tilltrekking av disse lagrene.Fleste bruker vel muttertrekker.går som regel greit det,men gjøres dette i garasjen med halvtoms skralle så kan du få slakk i lagret og deretter mye raskere ulyd.har også etterstrammet mutteren med rett prosedyre når det har vært slakk i lagret (før det har kommet ulyd) og vips,slakken borte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 3200,- på mekonomen for å bytte hjullager, inkl lageret. Noe billigere enn hos Møller hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller skulle ha 3000,-

 

 

Men de hadde ikke tid før onsdag neste uke da :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å vente til onsdag. 3000 hos møller for jobben og delene synes jeg var rimelig bra pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et problem når både jeg og dama MÅ ha bil og nå bare har en :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn sett ja, men det bør absolutt ikke by på noen problemer å bruke bilen frem til onsdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du ikke? Perfekt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte som sagt med gåent hjullager bak i (alt for) lang tid uten noen egentlige problemer bortsett fra en særs pågående og slitsom lyd ;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, takker for svar :) Er 100% funksjonshemmet når det kommer til slike ting, så det er godt å få svar :)

 

 

Håper bare det ikke går til helvete med noe mer før onsdag, ser ut til at den må rulle 15-20 mil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller skulle ha 3000,-

 

Var det hos Møller på Stjørdal? Har fått samme greiene på min nå: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Stjørdal ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.