#26 Skrevet Mai 23, 2007 Lyden gikk bort i venstresving? Hvilket lager var da defekt? Har samme symptomene selv, men da jeg hadde den oppe for å kjenne etter slakke var alt rimelig tight. Veldig kritisk og med ønske om å finne noe var det vel høyre bak som kanskje hadde noe som kunne ligne en antydning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 23, 2007 Hvilket lager var da defekt? QUOTE] Begge Men bytta det venstre først ettersom det var det det var mest slakke i og da ble lyden borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 7, 2007 Jeg forsøkte å bytte bak på min 99 S4 i dag uten hell. Fikk presset ut spindelen, men den ene indre ringen ble sittende igjen på akslingen. Dette lot seg fikse med litt Dremel. Deretter skulle resten av lageret ut av beinet, men det ga seg ikke med 9 tonn og varming med propan. Jeg fant ikke noe som dekket oversiden av lageret, og måtte derfor presse på innerringen. Lurer litt på om at dette får ytterringen til å ekspandere og dermed bare låser alt? Gode tips ønskes, så jeg slipper å jakte verksted på mandag :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 7, 2007 Bare å presse med mer trykk. Tror ikke det er fare for at ytterringen ekspanderer merkbart, jeg har alltid presset på innerringen når jeg skal ta ut lageret. Onkelen min byttet på en eldre passat en gang, og måtte bruke 25! tonns trykk for å få løsnet lageret. Han hadde heldigvis tilgang til et mekanisk verksted, med dertil stor presse. Jeg har hatt følelsen av at jeg har vært på grensen til å klare å løsne et par hjullagre med min presse som går til 12 tonn, måtte ta skikkelig i på den siste pumpingen før det løsnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 8, 2007 Bytta hjullager bak på xa4en min (broderens) på onsdag. Abs sensoren satt så jævli at jeg måtte bruke 30 slag, med 1.5 kg klubbe og dor for å få den ut! Btw. så bomma det ene slaget på doren å traff hånda mi, som da lå opp på feste til den bakre bærearmen! Er sykemeldt nå gitt:P klønete.... Christian: Har presse der hvor du tok eu-kontroll for et år siden. Den kan press opp til 30 tonn eller noe. Vis du kommer inn hit kan du få låne den på egetansvar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 8, 2007 Bytta hjullager bak på xa4en min (broderens) på onsdag. Abs sensoren satt så jævli at jeg måtte bruke 30 slag, med 1.5 kg klubbe og dor for å få den ut! Btw. så bomma det ene slaget på doren å traff hånda mi, som da lå opp på feste til den bakre bærearmen! Er sykemeldt nå gitt:P klønete.... Jeg lot den henge på jeg, men når jeg vrir på "hodet" så beveger ikke tuppen seg. Er den gåen da tro? Christian: Har presse der hvor du tok eu-kontroll for et år siden. Den kan press opp til 30 tonn eller noe. Vis du kommer inn hit kan du få låne den på egetansvar! Det må jeg si! Når kan jeg komme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 8, 2007 Da er den nok garantert knekt!Høres ikke ut som noe bra tegn, at du kan røre på den ene enden også står den andre stille. På S4en bytta jeg hjulager i april på begge sider bak, der sklei den rett ut, men på a4en satt den så sinnsykt! Så jeg bare kappa den med en meisel og banka den ut. Med mange slag! Jeg er egentlig hjemme i hele dag, så det kan du betstemme selv, men helst før kl19:) Ev. etter kl 18. i morgen! Vis du vrir om tenninga ser du fort om FSIen lyser på Abs:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 3, 2008 Noen som har bilder av det her? hvordan det ser ut der inne, med ringer, lager ++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...