#1 Skrevet Mai 2, 2007 Jeg har den siste tiden merket at tiptronic kassen "rykker" litt mere enn den har gjort tidligere. Når jeg skal sette i gang bilen kan den "rykke" til når den begynner å bevege seg. Hva kan dette være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2007 Da burde du vel prøve og bytte olje å filter på tiptronic kassa, er filteret tett kan du vel få litt rykking om jeg ikke tar feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2007 Jeg har den siste tiden merket at tiptronic kassen "rykker" litt mere enn den har gjort tidligere.Når jeg skal sette i gang bilen kan den "rykke" til når den begynner å bevege seg. Hva kan dette være? Jeg har hatt akkurat samme problem på min bil. Møller tok ut og renset gass-spjeldet og alt fungerer perfekt etterpå. Jeg har en del småkjøring så dette må gjøres årlig. Min bil har bensinmotor men jeg regner med at også dieselmotorene har tilsv. gass-spjeld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2007 Nå har vel ikke diesel biler gassspjeld i det hele tatt da de alltid går med overskudd av luft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2007 Nå har vel ikke diesel biler gassspjeld i det hele tatt da de alltid går med overskudd av luft... Stemmer det. Byt olje og filter på kassa, så vil den nok bli mye bedre. Begynner nok å bli litt tett filter. Hvor langt har den gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2007 Bilen har gått 93' nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2007 Hei! Noen som kan legge ut bilde over hvor jeg finner gass spjeldet der nedi motorrommet, alternativt gi meg en forklaring??? Har en 1,8T m/tip som trenger litt TLC.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2007 Hvis en begynner med innsuget, som går til de 4 sylindrene, og jobber seg bakover, er det den som er mellom innsuget og slangen til IC. Den har sikkert en wire koblet til for 1998 modell, fra 1999 hadde den som oftest en ledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2007 Takk Truls. Noen som har biler av det berømte gasspjellet til en Passat 1.8T? Må være sikker på at jeg demonterer riktig. Hva renser man gasspjellet med? Bremserens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 29, 2007 Hvis automaten rykker tyder d på dårlig oljetrykk/lite olje. Converteren vil da nappe og rykke litt. Jeg ville ikke kjørt mere med bilen før jeg hadde fått bytte filter og olje. Kassene går fort varme hvis du er dårlig trykk eller lite olje. Intervall oljeskift/filter for mitt vedkommende: 40000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 4, 2007 Hei! Virker fornuftig den konklusjonen, men burde det da ikke kommet fram på vag com som en feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...