Anbefalte innlegg

Har nylig satt på en TurboXS dual-stage boostcontroller.Har fulgt alt av how to´s på nettet, men når jeg justerer, økes trykket når jeg åpner kranen, ikke når jeg lukker. -Har jeg installert den feil vei? :o

 

N75 har jeg koblet fra (bortsett fra den elektriske kabelen) -skal den blendes?

Har festet slangen fra trykkside T på "in" og slangen til WG på "ut" på kranen. Den tredje slangen har jeg blendet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du åpner kranen slipper du gjennom mere trykk inn på toppen av WG, som da har mere kraft til å holde seg lukket, så da må eksosen igjennom turbinen, som derved gir deg mere ladetrykk...

 

Pass på at du ikke oppnår trykk som er høyere enn det chippen er laget for, for når motoren egentlig skal gå i nødmodus, og senke ladetrykket, vil den ikke klare det, siden du har koblet vekk N75.

 

Du har montert den riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utklipp fra en annen tråd:

"Bleedventilen monteres der N75 sto mellom trykkside turbo og underside av WG. Jo mindre trykk man lekker inn på underside av WG, jo mer ladetrykk får man. Så start med å ha bleedventilen helt åpen, da skal man få grunntrykket til WG, så stenger man gradvis mer og mer til man oppnår ønsket ladetrykk."

 

 

-På aan, hvilke tre koblinger går inn på N75 orginalt og hvor?

ovenfra, montert i bilen, er det slik (?):

venstre: WG

midten/ned: trykkside T

høyre (langt rør) -til Turboslangen som går på turbin

 

hva har jeg å tape på å prøve meg forsiktig frem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor leser du det hen? Alle bleed-ventiler, dyre eller billige, slipper gjennom mindre luft når de skrues inn. skruer du skruen helt inn, lukket, vil ikke WG ha noe mot-trykk, og åpne tidligere, jo mere luft bleeden slipper igjennom, desto mere mottrykk har du på WG, og dermed holder den lukket lenger og eksosen så gjennom turbinen og gir deg mere trykk.

 

Gjentok meg selv, men det er jo sant så;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen ligger i at det er to måter å montere en boost controller på.

Ene måten er å strupe lufta til WG så den åpner senere(ved høyere trykk), da vil ladetrykket øke når du struper ventilen. Den andre måten er å kjøre mottrykk på oversiden av membranen på WG, da vil mer luft gjennom boostcontroller gi mer ladetrykk siden du presser membranen ned og holder imot fjæra.

 

Jeg foretrekker metode nr. 1... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forresten koblet deg inn på undersiden på WG? Oversiden på WG'en skal stå åpen ved bruk av denne boostcontrolleren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Undersiden av Wg? Har koblet på her på rød pil.

Noen som har bilder av installasjon av dette på AAN?

EVC_02xl.jpg

trboxs assembly.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du koblet riktig. Den ut av boostcontrolleren som skal på wastegate actuator, skal inn på den røde pila der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker jo de to snabbene som er orginalt. Den ene går ti WG underside, den andre fra trykkside T. Kobler på N75 nå for å se om alt annet er som det skal. har hatt litt problemer med ujevn gange..

 

Er dette neste forsøk: (?):

 

La N75 henge på plassen sin, men ta av(blend vakumslangene.) Koble Bleedventilen/turbotrykksregulatoren mellom kompressor huset på turbo og undersiden av wastegate

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet på N75, bilen går i nødmodus..

Men ujevn tomgang er vekk.

Av de to (av 3) tynneste slangene som går innpå N75, hvilken skal på i midten?

 

Når man kobler boostcontroller, er det disse to man bruker, eller what?

 

skal det ikke være en umbraco-skrue på toppen av wg så man kan stille fjæra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta vekk plumben på toppen av wg for å komme til skruen. Bare å skru i vei da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å ta av lokket og fjerne eller er det nå hokus-pokus for det er jeg dårlig på :)

Og hvor mye skrur jeg, i bunn og litt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe hokus pokus å få av det lokket, jeg hadde ikke skrudd den helt inn, hadde heller prøvd meg litt fram. Men med den boostcontrolleren trenger du jo ikke å røre umbracoskruen på WG.

 

Jeg har hatt akkurat samme WG og boostcontroller selv, og den gikk fint å justere godt over 1 bar. Den skal kunne justeres en god del høyere enn dette og.

 

Nå har ikke jeg noe greie på N75 ventil, men den 3. slangen går vel til innsuget?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare blendet denne. Byttet ut gamle (sprukne?) slanger og koblet på boostcontrolleren sånn den skal kobles. For hvis du kobler av N75 fullstendig så får du sikkert

feilmelding..

 

Årsaken til ujevn gange og nødmodus høres ut som lekk i vakuum slanger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt tilbake til N75 foreløpig, tenkte å prøve å justere fjæra før jeg begynner med nå mer kran-styr. .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tatt av lokket på wg, men den stålplata på toppen, hva gjør jeg med den? Sitter som støpt.. -Den skal vel vekk?

Mener å huske det er en umbrako-skru under der som brukes til å stramme fjæra.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor den vekk. Begynn for all del ikke å juster på denne skruen uten turbotrykksmåler og hels bredbands lamda... Når du strammer wg fjæra trenger du ikke noe bleed ventil. Men husk at sikkerhetsfungsjonen forsviner når du ikke kjøre ladetrykkstyringen med N75 ventilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel måte å fjerne den plomben på er en selvborrende skrue også trekker du den av med baksiden på en hammer .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.