Anbefalte innlegg

Med en gang jeg starter bilen, og den er kald står den og hopper på turtall. Kjører da 5 minutter til jobb. Når jeg da trøt inn clutch og skal parkere, så stopper bilen.

 

Hva kommer dette av??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig tomgang ved kald bil er ofte (men ikke alltid) defekt luftmengdemåler. Prøv med en annen for å se om det hjelper.

At bilen dør når du trykker inn clutchen (gud, så godt å se at noen fortsatt skriver det på den måten!! :D) kommer vanligvis av lekkasjer i innsug et sted, men siden bilen sannsynligvis ikke er veldig varm etter 5 min, kan det være samme feilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heter da clutch.. :) hmm, har jo ganske nylig rensa og gjort ren lmm. Ja, får se om jeg får prøvd en annen.. :)

 

Takk for svaret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan skal man rengjøre den? var litt oljerester i åpningene, fjernet det.. Er det noen annen måte å rengjøre den på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To clean the ISV or IAC, you can remove the valve from the engine hoses and leave the electrical connector plugged in, then run the ECU Output tests to cycle the valve open and closed while you spray some carburator cleaner in the valve openings.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker denne tråden da overskriften stemmer med mine problemer.

 

Bilen er er 94 S4 AAN

 

Problemet:

Ujavn tomgang, men ikke hele tiden. kommer og går med intervall på 5-10 sek. Utenom dette går den pent.

Lettstaret og går strøkent kald, men med en gang den får litt temperatur blir det bare tull.

Har prøvd med annen LMM men problemet er likt. Sitter spell ny lambda sensor kvalitet sensor, (ikke kina eller biltema). Finner ingen trykk / vakumlekkasje så er 99% sikker på at det er iorden. Tomgangsmotor er demontert og testet / inspisert. Funnet iorden. temp sensor er sjekket med vagcom OK. Sitter så å si nye NGK PFR7B plugger i.

 

Sitter 034 chipper, større dyser, større bensinpumpe, high output 034 coiler.

 

Tar gjerne imot noen seriøse tips da jeg leter litt i blinde her nå.

 

 

Har sjekket samletråden for motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.