fjerbein tar i dekk\felg?!

Anbefalte innlegg

monterte justerbart senk i går på min vw new beetle, etter mye knot å banning, skulle vi endeli sette på hjulene foran og, men de gikk ikke på! fjæra rundt fjerbeinet tok i dekket\felgen foran, så måtte skru jusetingsringen til den var over dekket for å få på hjulet... så nå har jeg max senk bak, og over org høyde foran (ser mildt sagt morsomt ut) hva gjør jeg med dette? var ca 3-4mm for liten plass mellom fjer og hjul.. og ja, er rett innpress på felgene, og de er 18"x8" 225/40/18 I dimensjon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er bilder av uløkka

Bilde045.jpg

Bilde046.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh : nå så jeg alt for godt hvor mye bilen trenger en vask og litt lakk :o

 

:dødhest:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bruke spacere for å få hjulet litt ut slik at du får nok klaring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på den løsningen jeg og, men da blir vell innpresset feil? og da vanskeli å få godkjent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo space x antall mm tror jeg å få det godkjent. men er inpresset på felgene riktig? dette høres snodig ut...høres jo nesten ut som feil inpress på felg el noe feil med senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

inpresset er rett er 38mm... har sjekket, og står new beetle i pappirene..så.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. blir vell spacere.. hvor får jeg tak i det, og til hvilken pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan space ut ca 7,5mm uten å ha papirer på det tror jeg..

kjøpte 3mm universale biltema spacere til 30.- pr sett nylig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

humkay.. :)

 

hvordan er det å fjerne den nederste fjera på fjerbeinet og heller skru ringen et godt stykke opp? blir det helt fucked?

 

68_1_b.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spacere er ikke lov uansett, så er vel egentlig like langt hvis det var av interesse og godkjenne det der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spacere er lov jo, så lenge de er túv godkjent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spacere er lov jo, så lenge de er túv godkjent..

 

Det var ikke det biltilsynet sa til meg - men mulig de tar feil og du rett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakka med en kveld som mente noen momo spacere med sentrering ring i midten var godkjent han jobber med dekk så jeg må nok bøye meg for den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har nok "riktig" innpress ja... men når du går opp til 8" bredde på felg mot normalt 6.5" som vel orgianlt så vil du jo bygge 19 mm lenger inn enn orginalfelgen... skal du opp i bredde på felg, så må du ned i innpress for å ikke få de problemene du her sier... (ja du bygger da hovedsakelig utover..)

 

du kan IKKE fjerne den fjæra ihvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke det biltilsynet sa til meg - men mulig de tar feil og du rett ?

 

 

godt mulig det :P: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har nok "riktig" innpress ja... men når du går opp til 8" bredde på felg mot normalt 6.5" som vel orgianlt så vil du jo bygge 19 mm lenger inn enn orginalfelgen... skal du opp i bredde på felg, så må du ned i innpress for å ikke få de problemene du her sier... (ja du bygger da hovedsakelig utover..)

 

du kan IKKE fjerne den fjæra ihvertfall...

 

okay.. da blir det vell spacere da.. hums..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken funksjon har den lille fjæra ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken funksjon har den lille fjæra ??

 

Den sørger for at hovedfjæra ikke ligger å skrangler rundt når du senker, jo lengre ned du skrur jo mindre press blir det jo på fjæra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På noen sett kan den også ha en dempende funksjon, blir litt som progresive fjærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke det biltilsynet sa til meg - men mulig de tar feil og du rett ?

 

Sporvidde kan endres med 15mm pr aksel står det i loven.

Dette kan jo vanskelig endres på noe annet vis en med spacere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporvidde kan endres med 15mm pr aksel står det i loven.

Dette kan jo vanskelig endres på noe annet vis en med spacere :)

 

...eller ved annet innpress... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har nok "riktig" innpress ja... men når du går opp til 8" bredde på felg mot normalt 6.5" som vel orgianlt så vil du jo bygge 19 mm lenger inn enn orginalfelgen... skal du opp i bredde på felg, så må du ned i innpress for å ikke få de problemene du her sier... (ja du bygger da hovedsakelig utover..)

 

du kan IKKE fjerne den fjæra ihvertfall...

 

 

 

 

klart du kan fjerne hjelpefjæra, har gjort det selv på gewinden min. det er ikkje noko problemer med det. er jo de einaste at når du jekker opp bilen "henger" fjæra, men den havner på sin plass igjen når du får bilen på landjorda igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"alt" går... men om du har noe håp om å få det godkjent så MÅ den lille fjæra være der...

 

Som Frode sier lenger opp her, så har den mest sannsynlig en funksjon til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan space ut ca 7,5mm uten å ha papirer på det tror jeg..
Man kan endre innpresset 7,5mm uten ny godkjenning. Bruk av spacer krever dokumentasjonspapirer fra enten TUV eller fabrikant (og har ikke noe 7,5mm grense).

 

spacere er ikke lov uansett, så er vel egentlig like langt hvis det var av interesse og godkjenne det der
Spacere er lov, så lenge det finnes godkjenningspapirer på dem.

Lovverket sier dette om spacere;

"Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a." (6.1-a påpeker krav om TUV-papirer).

 

Det var ikke det biltilsynet sa til meg - men mulig de tar feil og du rett ?
Da går du tilbake og viser til paragrafen over som tilsier at spacere er lov. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.