Hjelp! Bilen starter ikke......

Anbefalte innlegg

Hei! Måtte springe hjem med frysevarene etter at bilen ikke ville starte i Parkeringshuset på OBS-LADE i Trondheim.

Problem: Skulle starte bilen etter endt handling, den starta såvidt, men så smalt det ganske høy og bilen stoppa. Det begynte å lukte veldig svidd, og la merke til at det lukta mer svidd inni bilen enn utenfor. Ikke nubbsjans til å få starta den.

Håper på hjelp fra noen kloke sjeler her inne på forumet!

Bil: Audi 100 2.3E Quattro 92Mod avant.: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliker saker er ikke morsomt! Kjedelig å feilsøke når man ikke vet helt hvor man skal begynne...

Jeg tillater meg å legge ut mer info, kanskje det er fler som svarer :)

Slik jeg forsto det på telefonen så er det så vidt gnist, men vil ikke starte. Det er i det siste tiden byttet bensinpumpe. Rotor og fordelerlokk er også byttet så vidt jeg vet, og det så helt fint ut inni dette...

Jeg regner med det må være noen her som har vært borti lignende eller har peiling på hva det kan være :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde i hvert fall sjekka tilstanden på delene som er bytta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Def/brent coil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

hadde en lignende feil på en audi som jeg hadde for lenge siden..

dette var da en audi 100 2.0E 5s-syl. ikke så langt unna din motor..

da var det styreenheten til tenninga! eller var det innsprøytninga? hmm, nå vart jeg jammen usikker.. men den ligger i allefall nederst på A-Stolpe. rett ved siden av hendelen som man trekker i for og åpne opp panser...

var kommet fukt inni denne..

ville ikke starte, fikk ikke gnist eller noen ting!!

fusket bilen din noe før du parkerte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

hadde en lignende feil på en audi som jeg hadde for lenge siden..

dette var da en audi 100 2.0E 5s-syl. ikke så langt unna din motor..

da var det styreenheten til tenninga! eller var det innsprøytninga? hmm, nå vart jeg jammen usikker.. men den ligger i allefall nederst på A-Stolpe. rett ved siden av hendelen som man trekker i for og åpne opp panser...

var kommet fukt inni denne..

ville ikke starte, fikk ikke gnist eller noen ting!!

fusket bilen din noe før du parkerte?

Bilen viste ingen tegn til fusking el noe som helst før problemet inntraff. Så det kom ganske brått på for å si det mildt. Er NAF-medlem så rekvirerte en fyr, men han fant ikke ut noe lurt så den står på verksted nå!:( Når vi prøvde å starte så tente den såvidt, men ikke sjans på å få start!:(

Takker for innspill så langt:) Spent på å høre hva det er.....!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håpe det ikke blir så dyrt da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håpe det ikke blir så dyrt da :)

Ja dæven...finner heldigvis det meste på skrotn til disse bila når de begynner å dra på åra!:)

Hadde håpa de skulle se på den idag, men Lønsethagen Auto er ganske så travelt opptatt så var ikke sikkert de fikk sett på det før helga :(

Er det kanskje noen "engler" her i Trondheim med mer peiling enn meg som kan ta en titt eventuelt? Bilen står utafor lønsethagen nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fikk såvidt prøvd å lett etter feil på verksted, men fant ingenting konkret. Han trodde kanskje det var noe med bensintilførsla da! Så begynte jeg å tenke litt ista da jeg snakka med bruttern på tlf og fortalte om en lignende situasjon han hadde vært borti. For det første vet jeg jo at biler kan reagere på endra kjøremønster ved eierskifte. Han hadde en litt eldre VW som stoppa og ikke ville starte. Da kom NAF og fila og fila lenge på starteren til den starta og rusa som f etterpå. Da låg det en haug med guffe bak potta.

Jeg begynte også å tenke på at jeg hadde STP systeme complete i tanken på forrige fylling! Kan dette ha løsna noe som ligger og sperrer?

Blir jo helt invalid uten bil!!!!!:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen igang igjen, Takk til KAY LANGHELLE for god hjelp og en bra leksjon i 2.3E innsprøytningssystem!

Bilen hadde vært inne på verkste så vidt, men de hadde etterlatt den strømtørr (8.3V) Men startkabler og litt fikling i ei trakt på innsuget + div så kom den etterlengta starten. Ikke helt sikker på hva det var, men vi ble enige om at dysene muligens er modne for utskiftning. Hadde nok lekki litt fuel gjennom dysa mens jeg var inne og handla og derav smellen i park.huset!:)

GODT Å HA FEMMERN IGANG IGJENN!!!!!!!:):):):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.