#1 Skrevet Mai 2, 2007 Var å fikk lagt på nye sommerdekk i dag. Satsa på Dunlop SportMaxx. Lurer på om det er noen her inne som har erfaring med dise fra før av. Tenker da litt på generelle kjøreegenskaper og ikke minst slitestyrke, da ved normal kjøring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2007 Kan jo legge inn hva jeg skrev om dette på et annet forum: Jeg har kjørt to sesonger på SportMaxx på A6-en, også flere ganger på bane. Dimensjon 235/40-18. Fantastisk gode dekk, faktisk. Lite støy, lite sporing og helt overlegent grep. De tåler også fint å kjøres hardt på bane, da de har store gummiflater. Egenskaper på vått er av de bedre dekkene jeg har prøvd. Mine holdt to sesonger, da med tre dagers banekjøring og to ferier i Tyskland, så må jo si meg fornøyd med holdbarheten også. Skal kjøpe nye dekk nå, og kommer mest sannsynlig til å gå for de samme igjen. Det ble ikke Sportmaxx på nytt, siden disse var fryktelig dyre der jeg handlet, men Dunlop SP 9000 istedet i samme dim. Fornøyd med disse også så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2007 De dekkene er utrolig bra. Lite støy, lite til ingen sporing, veldig godt feste både på vått, tørt og grus. Men ulempen er at siden det er så godt feste er det også ett mykt dekk som slites fort ned. Jeg hadde ca 6 måneder gamle pent og rolig brukte dekk (så nesten nye ut) og etter 25 runder på rudskogen så jeg corden i dekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2007 Høres ut som jeg har gjort et bra valg da. Tror også jeg fikk en kurrant pris. 1800,- pr. dekk ferdig omlagt, balansert og montert på bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2007 Dim?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2007 Dim?? 225/40/18 på en Bora 1.6 som er senka 30mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2007 Har kjøpt Dunlop SP Sport Maxx selv....men til en helt annen pris enn deg Bjørnar. Jeg kjøpte mine hos Dekkonline,skal ha 225/40-18 foran og 255/35-18 bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2007 Er klar over at dekkonline er billigere, men måtte ha dekk på dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2007 Var å fikk lagt på nye sommerdekk i dag. Satsa på Dunlop SportMaxx.Lurer på om det er noen her inne som har erfaring med dise fra før av. Tenker da litt på generelle kjøreegenskaper og ikke minst slitestyrke, da ved normal kjøring... Har Dunlop Sportmax 245/30 20 på A6'en og det er knalldekk. Passe brede, lite sporing og støy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...