#1 Skrevet Mai 2, 2007 Hei Skal kjøpe en oljetrykksmåler fra biltema nå, men lurte på hvilke y-ledd jeg trenger? hva er gjengene? og hvor er det best å hente oljetrykket fra? SKal også skifte olje, da gamle eiern har klart å fylle på over en liter for mye olje, og lurte på hvilken olje som er best å bruke. Motoren tikker endel når den er kald 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2007 HeiSkal kjøpe en oljetrykksmåler fra biltema nå, men lurte på hvilke y-ledd jeg trenger? hva er gjengene? og hvor er det best å hente oljetrykket fra? SKal også skifte olje, da gamle eiern har klart å fylle på over en liter for mye olje, og lurte på hvilken olje som er best å bruke. Motoren tikker endel når den er kald Det følger vel med et T eller Y-stykke når du kjøper oljetrykksmåleren.. ta ut den orginale oljetrykksbryteren i blokken, sett inn Y-stykke og så setter du bryteren i den ene enden og føleren til den nye måleren i den andre enden. Hvilke olje har bilen gått på før ? Ang. tikkingen så kan du prøve et tilsettningstoff som de har på de fleste bilextra,mekonomen osv som du tilsetter oljen, har fungert bra de fleste gangene jeg har brukt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2007 M10 ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2007 Det følger vel med et T eller Y-stykke når du kjøper oljetrykksmåleren..ta ut den orginale oljetrykksbryteren i blokken, sett inn Y-stykke og så setter du bryteren i den ene enden og føleren til den nye måleren i den andre enden. Hvilke olje har bilen gått på før ? Ang. tikkingen så kan du prøve et tilsettningstoff som de har på de fleste bilextra,mekonomen osv som du tilsetter oljen, har fungert bra de fleste gangene jeg har brukt det. Tror ikke det fulgte med no y/t-stykke... Har ikke peiling på hvilken olje som har vært på.. ikke jeg har som fylt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2007 Da kan du vel egentlig velge oljemerke selv og bruke helsynt 5-40 olje fra f.eks Castrol. Om det ikke hjelper med ny olje og evt. tilsetningsstoffer mot ventiltikkinga, må du avhengig av om bilen har hydrauliske eller mekaniske ventilløftere enten skifte de hydrauliske løfterne eller shimse de mekaniske. Er motoren fra 86 har den sannsynligvis hydrauliske løftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2007 Tror det skal gå fint ved å bare bytte olje, er hydrauliske løftere, men håper ikke jeg må bytte de nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2007 Her er et bilde av dimensjonene biltema har.. hvilke av disse er det a? håper bildet funker.. første gang jeg prøver meg på vedlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2007 Ingen som kan si hvilket ledd jeg trenger? Og hvor er det best å hente oljetrykket fra.. skal jeg ta det fra toppen, eller nede ved oljefilteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2007 Har kjøpt den nede til venstre på bilde så jeg får montert måleran:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...