#1 Skrevet Mai 2, 2007 Må tydligvis valse hjulbuene på A8'n min for å få på felgene... Hva bør jeg gjøre? Kjøpe meg en valse selv? er bare snakk om 1-1.5 cm fremme og ca. 1 cm bak... Kommer lakken til å sprekke når det er snakk om så lite? Er jo også greit å ha en valse selv... Eller bør jeg ta meg en tur til valsespesialisten? De tar vell ca. 3000,- for hjobben hvis dem vill gjøre det/har tid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2007 Ingen her inne som har erfaring med valsing og kan tipse meg litt hva jeg bør gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2007 Ingen her inne som har erfaring med valsing og kan tipse meg litt hva jeg bør gjøre? Du bør ta kontakt med Odd Ivar Aaram som bor på andre sida av fjellet for deg (altså Sunndalsøra). Han veit et og annet om å valse skjermer på A8 (og biler generelt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2007 Takk for tipset Andreas... Skall ta meg en prat med han i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2007 Er vel litt "tricky" å valse en a8, da karosseri er i aluminium, er vel letter å ødelegge noe hvis man ikke har gjort dette før. Har vært med å se noen biler bli valset, og da har man startet å rulle roligt og jevnt frem og tilbake. Så etterhvert legge mer og mer press på, avhenging av hvor mye man vil valse. Faren er at man kan få sprekker i lakken og den kan flasse av, da har jeg hørt mange bruker varmepistol til å varme metallet og lakken for å få dette mykere. Odd Ivar vet vel noe om dette ja.... Han tråkker vel i aluminium hver dag....he he. Sist jeg hørte det, var han vel på gulvet inne på aluminiumsverket i sunndal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2007 hei!En mulighet er å frese litt av felgens kant som går mot skive.Det pluss litt valsing,så er du i rute Måtte gjøre det på min Passat"NO NAME" om du husker den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2007 Tror ikke jeg skall begynne å frese ut av felgene, men takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 31, 2011 Må valse A8'n min jeg og nå, hvordan gikk det med din ? Og hvem utførte jobben ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2011 Har ikke sett innlegget ditt før nå... Jeg valset hjulbuene mine med denne karen her : http://valsespesialisten.no/ og resultatet ble meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...