#1 Skrevet Mai 3, 2007 Har en liten risting i bilen. Er merkbar fra 90km/t, men blir mye kraftigere ved 110-120km/t. Dette gjelder på vinterdekk og sommerdekk. Så avballangsering av hjulene skulle det ikke være. Hva tor dere at dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2007 Dritt på anlegg mellom skive og nav, gåent lager, slitt drivaksel. Ikke så mye annet det kan være, vel? Jekk opp bilen og roter hjul mens du sikter, så ser du om noe er skeivt, i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2007 roter hjul mens du sikter. Forklar litt nærmere? Hva med forstillingen? Kan det være noe galt der? Hjulene blir ikke slitt mer på noen av sidene tror jeg. I alle fall ikke så mye. Tydeligvis ikke noe de fant på eu-kontroll eller full service. Mulig det rister mer i baksete enn foran. Jeg vet ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2007 Er det skiftet til sommerdekk?evt kom det etter skiftet. Sjekk felger og dekk!! Avbalansering så finner du ut om det kan være felg/dekk. Har du felger som krever avstands ring mot navet? sjekk evt at alle er montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2007 jekke opp hvert hjul etter tur og sjekke: er det slark i hjullager, snurrer hjulet ledig og lett (klosser som ligger på kan gi risting ved visse hastigheter), er det skjevheter i felg, hører du ulyder fra drivaksler. Ta tak i drivaksel og forsøk å snurre frem og tilbake, er det slark i drivleddet mellom aksel og hjul ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2007 Jeg har hatt dette et år tid. Var der når jeg hadde vinterdekk på. Og er der når jeg satt på 18'' sommerfelger. Dermed ser jeg bort fra at det er hjulene det er noe galt med. Bremsene foran ble skifet får 8 mnd siden. Men ble slitt helt ned på indre høyre foran. Da ble dette byttet igjen av Møller Nord. Traff en fortauskant for et par år siden, men kan vel ikke være det heller. Får teste å jekke opp hvert hjul å riste litt i de. Andre forslag? (Hva har skjedd med bildet av bilen min? Grønt og høyrehjulet er helt til venstre?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2007 Jeg mente å jekke opp bilen og dreie hjulet (uten å løsne boltene..) så du ser om det 'wobbler' på navet, men dette gir uansett ikke alltid problemer. Jeg hadde samme problem for en stund siden, men det var gåen bærekule.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2007 Jekket opp hvert hjul og ristet på det. Er nok ikke noe lagre. De 2 bakhjulene stoppet litt når jeg snurret rundtt. Stoppet på et spesielt sted. Stoppet ikke, men merket at det ble litt tyngre på et bestemt sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2007 Jekket opp hvert hjul og ristet på det. Er nok ikke noe lagre.De 2 bakhjulene stoppet litt når jeg snurret rundtt. Stoppet på et spesielt sted. Stoppet ikke, men merket at det ble litt tyngre på et bestemt sted. Er det tromler eller skiver ? Forsøk uansett å få litt større klaring mellom bremseklosser/bånd og skive/tromler slik at de ikke henger på. Ikke brems slik at de går på, og kjør som før, sjekk om det er årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2007 (Hva har skjedd med bildet av bilen min? Grønt og høyrehjulet er helt til venstre?) MAsse bilder er fucka rundt her ser jeg. Er noe tull med forumet virker det som.. Men til bilen, det kan være felger..Sjekk dem på nytt...Eller noe som er satt på skeivt eller slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...