Bytte skjerm foran på Audi 100 type 44

Anbefalte innlegg

Hei skal bytte skjerm foran på min Audi 100 tq sport (fikk tak i skjerm til slutt).

Jeg lurer på om det er noen tips på hva jeg skal sette inn skjermen med før montering? (bilen skal lakkeres så utvendig blir det ikke gjort noe). Og hva for pakning skal jeg legge mellom skjerm og karroseri. (brukte noe kittliknende stoff da jeg skiftet skjerm på en Ford for mange år siden)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis skjermen er ren og pen innvendig er det jo bare å smøre på med en understellsmasse av noe slag. Tectyl f.eks. Orginalt er det ikke noe annet enn lakk på innsiden av skjermene. Det er heller ikke noe form for kitt noen steder mellom skjerm og karosseri fra før av, så jeg antar at du ikke behøver å ha på noe nå heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermen er ny. Så det er kun grunning (svart matt ) på den. Tenkte på å legge på et lag til med grunning inne i skjermen og til slutt et lag med noe som er slitesterkt (herder). Beskyttelse som holder litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ok, skjønner. Hvis det er sånn typisk veng-grunning så er ikke den all verden til kvalitet på, så da kan det være lurt å få på litt lakk utapå den ja. Husk at vanlig grunning trekker vann så det er sikkert ikke så gunstig å ha det som ytterste lag. Vent til lakken din er herdet og smør på noe understellsmasse så tipper jeg innsiden av skjermen ikke kommer til å skape noe hodebry for deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.