Sikkerhetsele går tregt inn.

Anbefalte innlegg

Begge sikkerhetsselene foran går tregt inn når det er igjen ca 20 cm. Er det noe spesielt jeg kan gjøre? Kan det hjelpe å vaske det? Og i så fall hvordan såpe og hvordan gjøre dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en gang i tiden lest at du kan vaske sikkerhetsselen, men kun med fille og rent vann.

Vet ikke hvorfor...og skjønner det heller ikke egentlig...

 

Trekk beltet helt ut og tørk av med en fuktig fille mens du slipper det sakte inn.

 

Har samme problemet i min bil, men den er en del eldre og beltene er rett og slett slitne, det er de nok ikke i hos deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket mine belter i classicen med zalo og vann.. Kjørte de inn og ut et par ganger, og nå er de alt annet enn trege :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg kan tenke meg er at beltene er fulle av møkk og dermed blir stive. Når de blir vasket blir de mykere igjen, og da lettere å rulle opp. Om dette er fakta vet jeg ikke, men det høres sannsynlig ut egentlig.

 

Grønnsåpe eller Zalo (som Mattis nevnte) er gull, bare ikke overdriv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.