#1 Skrevet Mai 3, 2007 Okai, jeg venter fortsatt på forhjulene mine, men for å korte ventetiden fant jeg ut at det kunne være en idè å prøvemontere bakhjulene. Det er RH Topline AA 9.5x19 ET30 med Yokohama AVS Sport i 245/35-19 vi her leker med. Og looken rett bakfra er jo ikke noe å si på, som bilde nr 1 under viser. MEN, som resten av bildene vil vise stikker det nok ørlite grann for langt ut ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2007 Litt flere her.. Det første viser merket etter skjermen. Jeg trillet nemlig forsiktig over en fartsdump i gaten da jeg snudde bilen... Nr 2 er rett ovenfra, og det tredje viser at valg av felg er helt korrekt og at senken også er helt riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2007 Bilde nr 1 her viser at det er mindre problem på høyre side. Dette skyldes selvsagt senk og Panhardstag. Bilde nr 2 er close-up av hvor langt inn på dekket skjermen datt nedpå. Nr 3 viser at det blir jævlig fett hvis jeg kan få det til å funke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2007 OK, så da har jeg følgende muligheter: Uten å endre på hjul: 1. Valse skjermene - går det an bak på en C4? Kjennes for så vidt sånn ut, alt jeg kjenner er en plast-innerskjerm. Men noen som vet? 2. Få korrigert Panhard-staget, slik at bakakslingen kommer i senter igjen. Kan det være nok? Hjul-muligheter: 1. Bytte hjul med noen som har 8.5x19? 2. Bytte med noen som i det minste har ET35? 3. Få dreid av felgen 5-8 mm og få ET 35-38? Andre tips? Jeg skal uansett bytte disse dekkene før sesongen er over, fordi de ikke har nok mønster til en hel sesong, og det ligger jo i kortene at det vil bli valgt 235/35 av et smalere merke enn Yoko. MEN lommeboken er fortsatt i sjokk etter siste utlegg, så det er ikke mulig å kjøpe nye dekk helt enda. Jeg har heller ikke justerbart understell, bare KAW 55/35 fjærer og slitne Gule Koni. Det er ikke aktuelt å bytte understell for å få disse hjulene til å passe. Måtte vært å montere 'bump stops' på demperen for å hindre maks nedfjæring i så fall. Min kone ler seg fillete her, jeg trenger hjelp.. Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2007 Burde vel gå med å valse samt korrigere dette staget, samt å sette i bumperstops til du får smalere dekk ? Men det må jo så pass seriøs valsing til at det også fort kan bli dyrt ? ( sprukket lakk ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2007 Okai, jeg venter fortsatt på forhjulene mine, men for å korte ventetiden fant jeg ut at det kunne være en idè å prøvemontere bakhjulene. Det er RH Topline AA 9.5x19 ET30 med Yokohama AVS Sport i 245/35-19 vi her leker med. Og looken rett bakfra er jo ikke noe å si på, som bilde nr 1 under viser. MEN, som resten av bildene vil vise stikker det nok ørlite grann for langt ut ja.. Sleng på 225/35 19 og senk bilen ned, så smyger dekket seg akkurat innunder skjermen...tror jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2007 225/35 kunne vært en idè, men nå har jeg nettopp kjøpt Ultrac Sessanta 235/35 til forhjulene, og blir litt låst til 235 bak av den grunn? Noen som kan si noe om hvor brede de der Vredestein-sulene er, og har sett 235/35 på en 9.5 tommes felg? Er det noen som har kappet Panhard-staget sitt noen gang? Det skal vel i teorien bare være å kappe det av og sveise det sammen litt kortere? Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2007 Hm, ok da har jeg snakket med vår venn Kvalheim og fått byttet fordekkene til 225/35 Dunlop ett eller annet, og kjøpt to ekstra. Da er planen å klemme på 225 bak, og så får jeg hive meg på neste gang valsespesialisten kommer til Bergen. Så får vi se hvordan det går.. Konen er forresten sluttet å le nå, nå ser hun bare småsur ut.. Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2007 Hm, ok da har jeg snakket med vår venn Kvalheim og fått byttet fordekkene til 225/35 Dunlop ett eller annet, og kjøpt to ekstra. Da er planen å klemme på 225 bak, og så får jeg hive meg på neste gang valsespesialisten kommer til Bergen. Så får vi se hvordan det går.. Konen er forresten sluttet å le nå, nå ser hun bare småsur ut.. Frederik Dette var nok lurt, for selv om det i verste fall fortsatt subber endel med 225 dekk, så er mulighetene for å valse bekymringene bort mye bedre. Hvis man ser på bilder av hjulet på bilen, så er det i hvertfall for meg ganske klart at det er det firkanta 245 dekket som gjør at det ser ut som det stikker så mye utenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2007 er det panhard stag bak på A6 ? trodde det var for stive bakakslinger .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2007 Dette var nok lurt, for selv om det i verste fall fortsatt subber endel med 225 dekk, så er mulighetene for å valse bekymringene bort mye bedre. Hvis man ser på bilder av hjulet på bilen, så er det i hvertfall for meg ganske klart at det er det firkanta 245 dekket som gjør at det ser ut som det stikker så mye utenfor. Du har nok rett, selv om jeg synes felgen sitter langt ut også. Er nok redd det vil subbe fortsatt, selv med smalere dekk. I hvert fall på venstre siden, der hjulet sitter mye lenger ut. En annen issue er selvsagt at et mer strekt dekk vil ruinere senken, og lage mer luft i hjulbuen.. argh.. Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2007 fikk forresten valset ut mine hjulbuer ca 2cm på ett lignende karroseri.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 4, 2007 Du har nok rett, selv om jeg synes felgen sitter langt ut også. Er nok redd det vil subbe fortsatt, selv med smalere dekk. I hvert fall på venstre siden, der hjulet sitter mye lenger ut. En annen issue er selvsagt at et mer strekt dekk vil ruinere senken, og lage mer luft i hjulbuen.. argh.. Frederik Hvis bakstillinga er slik at det ene hjulet stikker mer ut enn det andre, så ville jeg fått ordnet dette først. Hadde det samme på min 2003 Passat og da dro de den over noen mm på service slik at den ble rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 4, 2007 Går fint an og valse C4 bak. Min er valset både foran og bak. Ca 2 cm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 4, 2007 Det blir å sette sin lit til smalere dekk og Valsespesialisten da.. Frederik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 4, 2007 har ikke noe svar til spørsmålet ditt, men så at du hadde org.felger forran og de store bak. Håper ikke du har kjørt så veldig langt slik, er vel ikke helt godt for differensialen din... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 4, 2007 har ikke noe svar til spørsmålet ditt, men så at du hadde org.felger forran og de store bak. Håper ikke du har kjørt så veldig langt slik, er vel ikke helt godt for differensialen din... he he hadde du lest hele tråden, så hadde du nok ikke vært bekymret. F 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 4, 2007 he he hadde du lest hele tråden, så hadde du nok ikke vært bekymret. F Ja jeg trenger nok briller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...