#1 Skrevet Mai 3, 2007 Når jeg kjører i kø med clutchen mye ut og inn. Etter 3-4 minutter i kø begynner clutchen å hakke. Veldig ekkelt og må gi mye gass for at motor ikke skal kveles. Men dagen etter når bilen er kald igjen har jeg ikke noe problemer. Kjører sjelden i kø, men når jeg gjør det blir det samme igjen. Har testet å kjøre i bakker å da må jeg trykke clutchen litt inn (et par cm) før den går ut av gassen. Hva kan dette være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2007 Møkk i rillene i lamellplata eller lamellplata sklir tregt på inngående aksel på girkassa. Muligens fjørene i lamellplatas senter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2007 Hm. Lamellplate har jeg ikke hørt om. Er dette stor jobb å fikse? er det noe jeg kommer lett til med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2007 Må vel ut med girkasse som letteste utvei. Blir det samme som å bytte clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2007 Bør jeg bytte clutch i samme slangen da? Bilen er gått 182000km. Må sette den bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2007 Bare å bytte med en gang.. Når kassa først er ute, så er det idioti å ikke bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2007 lamellplata sklir tregt på inngående aksel på girkassa. Når man får et verksted til å bytter clutch da bytter de automatisk denne lamellplata. Det er endel av pakka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2007 Ja, Clutchpakka pleier som regel å inneholde Disk/Trykkplate, Lamellplate og Utløserlager. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2007 Ja, Clutchpakka pleier som regel å inneholde Disk/Trykkplate, Lamellplate og Utløserlager. Mvh Og en liten fetttube til den akselen.. clutchfett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...