Clutch? Hakker når er varm. Ødelagt?

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i kø med clutchen mye ut og inn. Etter 3-4 minutter i kø begynner clutchen å hakke. Veldig ekkelt og må gi mye gass for at motor ikke skal kveles. Men dagen etter når bilen er kald igjen har jeg ikke noe problemer.

Kjører sjelden i kø, men når jeg gjør det blir det samme igjen.

Har testet å kjøre i bakker å da må jeg trykke clutchen litt inn (et par cm) før den går ut av gassen.

Hva kan dette være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møkk i rillene i lamellplata eller lamellplata sklir tregt på inngående aksel på girkassa. Muligens fjørene i lamellplatas senter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Lamellplate har jeg ikke hørt om. Er dette stor jobb å fikse? er det noe jeg kommer lett til med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel ut med girkasse som letteste utvei. Blir det samme som å bytte clutch.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør jeg bytte clutch i samme slangen da?

Bilen er gått 182000km. Må sette den bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å bytte med en gang.. Når kassa først er ute, så er det idioti å ikke bytte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamellplata sklir tregt på inngående aksel på girkassa. Når man får et verksted til å bytter clutch da bytter de automatisk denne lamellplata. Det er endel av pakka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Clutchpakka pleier som regel å inneholde Disk/Trykkplate, Lamellplate og Utløserlager.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Clutchpakka pleier som regel å inneholde Disk/Trykkplate, Lamellplate og Utløserlager.

Mvh

Og en liten fetttube til den akselen.. clutchfett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.