Skifte av lambdasonder 2,8E 12v

Anbefalte innlegg

I morgen (eller i løpet av helga) skal jeg skifte begge lambdasondene. Var og kikket litt der nede i kveld, og det ser jo ut som en grei jobb.

De har begge 3 ledninger, 2 hvite og en svart. De to hvite går til en kontakt, mens den ene sorte går til en annen, men det virket ikke som det vare bare å dra ledningene løs... eller? : klø :

Hvordan er det med skjøting av de nye ledningene, er det bare plug'n'play, eller må jeg klippe av og skjøte manuelt?

Det står litt om dette på http://www.12v.org, men jeg tenkte å høre om noen har noe gode eller dårlige erfaringer før jeg starter :)

Skal kjøpe sondene på biltema, og kanskje en pipe for lambdasonder...

Er jo SYKT mye billigere der enn hvor som helst andre steder!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp ledningene mellom pluggene og de orginale sondene og skjøt med de dingsene som er med biltema-sondene. De to ledningene som har samme farge skal sammen med de hvite, den siste på den sorte (tror biltema bruker én blå og to sorte ledninger)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flottings! Tænks ju for kjapt svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var 2 stk nye lambda-sonder montert :D

Dette gikk jo som smurt. Håper det var det som skulle til for å få den igjennom EU-kontrollen nå da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.