#1 Skrevet Mai 4, 2007 jeppda! golfen har en tendens til å bruke strøm da den ikke går. har gått igjennom det meste, men finner fortsatt ingen grunn til at den skal bruke strøm har tatt ut alt som jeg har satt på i ettertid, men hjelper fortsatt ikke har bytta dynamo nå. men fortsatt ingen forbedring.. fatter og begriper ikke hva som plutselig starter og bruke strøm i bilen helt uten videre.. veldig plagsomt har og bytta batteri uten hell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2007 Hei Da kommer det ett tips fra meg som en amatør Har du sjekka jordingen fra batteriet? Både kabelen og feste i batteri kassen? Har opplevd det samme bare på eldre golf, da var det masse irr og "dritt" på feste punktet på motoren. Du har sikkert sjekka det, men det var det beste jeg kom på i farten Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2007 skal jordinga ha noe med at den forbruker strøm da? .. er jo da en 90model golf det er snakk om da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2007 Hei Som sagt, så var det ett amatør tips fra meg da Det var bare det første jeg tenkte på som sagt Jeg aner ikke om det er det samme for din bil.. men den trenger jo også jording da.. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2007 jau. må nok forske litt på dette jeg! faen så irriterende at den skal være slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2007 du kan vel kanskje hekte på ei amper-tang ut fra ledningene i sikringsboksen din feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2007 du kan vel kanskje hekte på ei amper-tang ut fra ledningene i sikringsboksen din feks? og hva vil det si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2007 Man kan også koble av jordingen på batteriet, å koble en lyspære (5w) mellom den og -polen, hvis det går strøm, så lyser den, begynn å napp ut en og en sikring til den slokner Strømtang for likestrøm er ganske dyre tenger, og er ikke så vanlig for elektrikere å ha heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2007 har samme problem på min. men der er det bensinpumpa så starter og holder trykket oppe av ein eller annen grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2007 no skal eg gi deg eit enkelt triks. har du eit mulitimeter liggnade dette: -så kobler du fra pluss på batteriet. -kobler så til eine ledningen på instrumentet til pluss på batteri og den andre på sjølve plussledningen som du kobla ifra. -så stiller du instrumentet A (10A). -da vil det sikkert stå eit tall der. står det 0.0 så skal alt vera rett. men står det feks 1,4 så trekker den strøm. -da drar du ut ein og ein sikring. endrer tallet seg så er det feil på den "kursen" du drar ut sikkringen. det kan sikkert vera feil fleire plasser. lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 4, 2007 Og har du ikke multimeter vil lampetrikset nevnt over også fungere . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2007 evt rett og slett bare bruke en prøve lampe gjør jo samme nytten da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 5, 2007 -så kobler du fra pluss på batteriet. -kobler så til eine ledningen på instrumentet til pluss på batteri og den andre på sjølve plussledningen som du kobla ifra. Av sikkerhetsmessige grunner kan det vere lurt å heller gjøre dette på minus kabelen. Då får det ikkje komsekvenser om du skulle komme i kontakt med chassis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 5, 2007 sjekka litt ang dette i dag.. fant ikke noe unormalt.. den trekker 12v uansett. men fikk ikke testa da jeg kun har v-meter.. mangler batteri i mitt biltema mulitimeter så kan jo være noe i det.. forske mer i morra tenker jeg! har topp-lada batteri nå! så we'll see 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...