#1 Skrevet Mai 4, 2007 Hei Har i det siste begynt å få det røde vannsymbolet på autochecken min, kan utelukke to av sensorene (multitemp og nivåmåler i ekspansjonstank) Lurer på hvilke andre sensorer som virker inn på autochecken mtp vanntemp/vannivå o.l? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2007 Klippet fra http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html Auto-Check System: Cooling System Overheat Temperature Warning Indicator The Auto-Check System display (OK displayed on start up), will give you a beep warning and show the display picture with the little thermometer, whenever the coolant level is too low in the expansion reservoir OR if the engine is overheating with a coolant temperature above 119 C, (247F). The fluid level sensor in the bottom of the coolant expansion reservoir will close and connect the Auto-Check circuit connection to ground if the coolant level drops too low in the reservoir. In some cases the electrical connector terminals will corrode for this level sensor, and cause a false signal to the Auto-Check system. Removing the connector at the bottom of the coolant reservoir, should stop the coolant level warning, if there is a problem with the coolant level sensor. The Multi-Function Temperature Sensor (MFTS) described below in more detail, uses terminal 4/C to ground the same circuit as the coolant level sensor to also signal to the Auto-Check system when the coolant temperature in the cylinder head gets too high. These sensors can be a 4 terminal model made by VDO or a 3 terminal model made by Behr. As of October 2003, the 4 Terminal VDO brand is no longer available, if I find another source for this 4 terminal sensor, we will let you know. I found that a some of the replacement 3 terminal replacement Multi-Function sensors I purchased for my customers vehicles failed after 1-2 years and gave a "false" overheat signal to the Auto-Check system. See next section below for more details. I may have received a bad lot of these, as lately they are working ok. Terminal 4/C on this MFTS provides this overheat ground signal to the Auto-Check System. Unplugging the 4 terminal connector to this MFTS will eliminate the Auto-Check overheat symbol if you think you have a defective sensor. You need to shut the engine off, disconnect the sensor connector and then restart the engine during this test. The Auto-Check system appears to have some time delay built in, that prevents the system from immediately responding when the sensor is unplugged or reconnected. I have these 3 terminal Behr temperature sensors available, to purchase please CLICK HERE A Fuse supplies +12V to the Auto-Check control unit and to the MFTS (4 terminal VDO version) on some model years, so check the applicable fuse for your model vehicle if you have the 4 terminal sensor in use. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2007 Så det de sier her er at jeg må klippe den 4 ledningen fra multitemp sensoren? Kjøpte nemlig ny multitemp sensor for et par mnd siden. Har plugget ut sensoren fra ekspansjonstanken så den kan det ikke være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2007 Vil du ikke ha den funksjonen i autocheck så er det vel bare å ta vekk terminal 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2007 Kan godt ha den funksjonen, men ikke når den er helt idiot, jeg starter bilen på morgenen også mener autocheck at bilen min er for varm Idiotiske autocheck 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2007 Feilen ligger sannsynligvis i selve autocheck'en inni instrumentet. Dette er en vanlig feil på veldig mange C4-biler, og da dette er veldig likt på 80-karrosseriet vil jeg tro det er samme problem.. Jeg har innimellom varsel for følgende feil som ikke er feil: Oljetrykk (guffen..) Lading Bremser, både rød og gul varsel Temperatur (lenge siden nå, faktisk!) og ikke minst går kjørecomputeren bananas med jevne mellomrom. På tide å ta en rens igjen, skjønner jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...