Anbefalte innlegg

Står i vognkortet til A3en min at standard felgdim er 6Jx15H2 ET38. Sendte en mail til Møller og spurte om en felg med dim 7Jx16 kunne brukes, og det kunne det sa de med en ET på 44,5.

Det jeg da sitter og lurer på er om felgen jeg har tenkt meg med dim 7Jx16 ET35(eller 38 husker ikke helt), faktisk kan brukes? Noen som kan dette her, jeg skjønner veldig lite av det.:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i vognkortet til A3en min at standard felgdim er 6Jx15H2 ET38. Sendte en mail til Møller og spurte om en felg med dim 7Jx16 kunne brukes, og det kunne det sa de med en ET på 44,5.

Det jeg da sitter og lurer på er om felgen jeg har tenkt meg med dim 7Jx16 ET35(eller 38 husker ikke helt), faktisk kan brukes? Noen som kan dette her, jeg skjønner veldig lite av det.:confused:

Han du har snakket med hos Møller har tydeligvis tatt utgangspunkt i at det ikke er mer plass til felg utover på bilen, noe det er selvsagt er! Du kan fint bruke både 16, 17, 18, 19 eller 20 om sålenge du beholder ET på rundt 35 og velger en felg som ikke så er bred at den bygger for mye ut eller in. Dette skjer neppe før felgen er 9 tommer bred.

Dvs 7x16 ET35 eller 38 går fint på bilen med de rette dekkene, f.eks 215/55 (eller 205/60?).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.