Vacuumpumpe,hvor sitter dette på A4 1.8T?

Anbefalte innlegg

Hmm,sitter det vacuumpumpe på A4 1.8T,evt hvor? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei...du får vacum fra motor....om du ikke tenker på sentralåsystemet da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei...du får vacum fra motor....om du ikke tenker på sentralåsystemet da.

Ok,da er det en grunn til at jeg ikke finner det i AKTE. ;)

Har en lei ulelyd i bilen serru,blir vare værre og værre også. :( Skjedde like etter at jeg byttet bremseslanger foran,skal ha luftet det skikkelig så skal ikke være igjen noe luft tror jeg.

Er så rart,det blir borte når jeg pumper med pedalen,når jeg slipper begynner det igjen. :( Finner ikke ut hvor det kommer i fra heller,akkurat som om det kommer i fra like bak instrumentet... : klø :: gråter :

Trodde det kunna være en vacuumpumpe som lagde lyden da men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekasje i vacumslangen til bremsekraftforsterkeren? Den sitter i vannkassa i området rett foran instrumentet ( om du sitter i bilen da såklart )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekasje i vacumslangen til bremsekraftforsterkeren? Den sitter i vannkassa i området rett foran instrumentet ( om du sitter i bilen da såklart )

Hmm,skal sjekkes ut. :

Noen fin metode og finne ut om det er lekk der? : klø : Har trodd at det kunne være bremsekraftforsterkeren min også men.. Er så rart,uler ca 1-2sec etter at jeg har skrudd av tenningen også.. : bh : Finner jeg ikke ut hvor det kommer i fra må jeg ha den inn på verksted til feilsøking,blir gal av lyden. :(

Kan vell ikke få slik ulelyd hvis det er bittelitt luft i systemet heller? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok neppe det er luft i bremsesystemet/hydraulikken som gjør det nei. Heller lekasje i nevnte slange eller forsterkeren som du selv nevner. dette fordi du skriver at det hjelper å pumpe pedalen. det er vel da fordi vacumet blir brukt opp og lekasjen slutter å ule, helt til motoren danner vacum igjen.

Sjekke slangen ja....hmmm. Rett og slett bare se på den da, bende litt på den og se etter sprekker : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok neppe det er luft i bremsesystemet/hydraulikken som gjør det nei. Heller lekasje i nevnte slange eller forsterkeren som du selv nevner.

Sjekke slangen ja....hmmm. Rett og slett bare se på den da, bende litt på den og se etter sprekker : klø :

Ok,skal sjekke i morgen. :) Håper det er sprekker i en slange bare,evt ny forsterker er vell IKKE billig.. :rolleye:

Takk for tips! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få noen til å pumpe pedalen, slippe opp, pumpe igjen mens du står å hører etter selv kanskje?

Lykke til uansett. Får satse på en sprukket slange..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få noen til å pumpe pedalen, slippe opp, pumpe igjen mens du står å hører etter selv kanskje?

Lykke til uansett. Får satse på en sprukket slange..:)

Må nok det ja,men er så vanskelig og loklisere lyd når alt surkler og går. :D

Skulle hatt ett stettoskop nå,skal bruke en stor skrutrekker som stettoskop erstatter for og sjekke litt mer i dag,har blitt værre den ulingen etter litt "inspirert" kjøring her en dag. :rolleye:

Takk takk,ja. :D Håper det jeg oxo,krysser det jeg kan krysse her nå. :D: ja ::venner:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vacum slangen(e) sjekket,ingen lekk så langt jeg kan se. :( Men går denne vacumslangen som går innpå bremsekraftforsterkeren inn i torpedoveggen og inn bak instrumentet elns?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke såvidt jeg veit. Mener den går kun til forsterkeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne som er vacum innpå forsterkeren?

Men gikk en slange i fra torpedoveggen og inn på forsterkeren også,skal ta bilde av den nå. :)

lhjøhiø.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.