#1 Skrevet Mai 5, 2007 Hei! (Audi S6 2.2TQ) Er det noen som har vært borti at automat girer bare de 2 første gira? Hva kan være galt? Mekanisk/ elektrisk? Den fungere jo helt greit bortsett fra at den ikke vil legge inn de siste girene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2007 Chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2007 OK, dette er ikke noe jeg har peiling på, men høres ut som kassa har gått i nødmodus. Få tatt en diagnose med VAG-COM eller hos Møller. Det blir mitt beste forslag hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2007 Bilen er chipet ja! Har ikke kjøpt bilen enda så jeg har ikke fått satt vagcomen på den! Bilen har vist vært hos Audi/wv og de sa at en måtte overhale automaten. Egentlig så tror jeg at de ikke har kikket så nøye på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2007 Jeg hadde det samme problemet på URS4 automat og da måtte kassa byttes (kan sikkert overhales også men fikk ny/brukt kasse ganske rimelig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2007 Ingen som vet hva som skjer når den ikke girer lenger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2007 Kan jo være at det holder å skifte olje og filter på kassa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2007 Snakket med eigern av bilen. Han fortalte at alle lampene for visning av girvalg lyste opp, når den begynte med problemet! Vil ikke automaten tilbakestilles vist en tar av batteripolen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2007 Nei det vil den ikke. Dett er akkuratt hva som skjedde med bilen min. Hør med eieren om han også merket at når han ga flatt jern (kick down) i ca 80 km/t så girte bilen ned i 2. gir for så å gire rett opp i 3. med ett lite smell? Denne girkassa er jeg 100% sikker på må overhales eller byttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2007 Høres greit ut at noen har vært borti det før! Hva må man regne med å gi for bilen med deffekt automat? Da blir det vel ombygging til manuell. Hva må man ha for og bygge om til manuell?Priser for deler? Kan man ta det meste fra S4? Vet da at man får diffsperre å det er jo ingen ulempe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2007 Ingen som har "smørbrød" lista 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2007 Heisann. Hadde samme problem med min S4. Det som hadde skjedd var at kjøleveska hadde blanda seg med girolja. Radiatoren hadde på et vis klart og laga et hol, slik at girolja og kjøleveska vart mixa sammen. Merka det først når girkassa gjekk i nødmodus. Deretter at boksen som normalt ineholder kjøleveske, inneholdt girolje òg. Fekk fiksa dett med å kjøpe ny radiator, skifte olje til girkassa et par ganger, og tømma ut all kjøleveske, samt kjøpe ny boks til kjøleveska. Allt vart gjort hos verksted. No fungerer bilen fint som snus håpe detta kanskje hjalp deg litt :\ Synd å høyra då 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 7, 2007 Disse automat kassen er vel egentlig ikke akkurat audi sin store stolthet, hvis du ikke har kjøpt den enda så gå for en annen S4 med manuell girkasse. Mye artigere og kjøre også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 7, 2007 Jeg har kjørt S4 (V8'ern) med både manuell og automat og det er to HELT forskjellige ting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 7, 2007 For meg høres det ut som at kassa har gåd i nødmodus. Å At olje pumpa er på vei til å fyke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 8, 2007 Så noen mener faktisk at det går ann og få kassa til og gire igjen ved olje/filterbytte? Vist jeg er heldig! HAr kjøpt S6 nå, hadde tenkt og gå for ombygging, men vist det går ann å få til automaten så hadde jo det hvert fint. Hvilke feilmeldiger vil eventuelt komme opp på vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 8, 2007 Ja, men no trur eg at eg va svineheldig og då Men det er jo kanskje verdt og prøve det? Ved olje/filterbytte som du skreiv. Bilen min va forresten ikkje chippa når detta skjedde, men har no fått chippa motor og kasse, som dem så fint sa. Mild chip vel og merka, siden girkassa ikkje tåler så veldig mykje meir enn det ein orginal motor leverer. Er vel snart 8 mnd siden chipen kom på plass, og har ikkje emrka nåke på kassa enda. Og det er vel 10 mnd siden kassen min gjekk i nødstopp. Fungerer fint enda Håper du finner ut av det :\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 8, 2007 Virket bilen bare i de to første gira hos deg åsså? Tok du vagcom på den? Hvilke feilmeldinger fikk du? Er vel ikke peilstang på disse kassene? Hvilken olje/filter brukte du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 9, 2007 Ja, det var kun de to første gira som virka. Leverte berre bilen inn til et verksted eg, så eg er usikker på ka di tok og testa på han. Men eg vett at han som 'dulla' med bilen min skifta oljefilter, og olje et par ganger for og få ut kjøleveska som var kommt inn i girolja. Så tok eg og skifta ut denna boksen som inneholder kjøleveske, grunnet girolje som hadde blanda seg der. Kan ta og sjekka meir eksakt i morgon, sidan eg er på reisejobb atm. Men trur da va heilt standard oljefilter, pluss at eg fekk bestillt egen oljepeiler til girkassen. Det er det nemlig ikkje orginalt, som du skreiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 11, 2007 Fikk denne feilmeldinga: 00652 Gear Monitoring 16-00 Signal Outside spesification Virker også som om sperra er inne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 11, 2007 Hmm. Det vart ikkje søkt med Vagcom på min, siden me allerede visste ka feilen var. Trur heller ikkje dei har vagcom søker (Er veldig usikker). Sorry for tregt svar :\ Så sperra og girkassa er i verste fall boss? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 12, 2007 NÅr d lyser i alle lampene på girindikatoren har kassa gått i nødmodus. Det har skjedd et par ganger hos meg. feks hvis du er uheldig å sette i N under kjøring. En gang låste den seg i 4 gir da. Bare å stoppe bilen, slå av tenning, og starte på nytt. da nullstilles kassa. Starter du bilen og det er en kontaktfeil til girkassa vil den stå i nødmodus fra start. Da rykker den fælt når du setter i gir, og du den girer bare to gir. Sjekk kontakten til girkassa, og en bryter som står på bremespedalen. Jeg hadde noe kluss der før. fikk bytte kontakta til girkassa og føleren under bremsepedalen. Da ble alt i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 12, 2007 Bytta olja på kassa i dag. Etter det jeg har forstått skal det fylles opp til det renner ut i påfyllingshullet på siden? Målte verdier på følerene som står inne i bunnpanna på kassa, noen som vet om disse skal være lik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 13, 2007 Bytta olja på kassa i dag. Etter det jeg har forstått skal det fylles opp til det renner ut i påfyllingshullet på siden?Målte verdier på følerene som står inne i bunnpanna på kassa, noen som vet om disse skal være lik? også helt til slutt for at alt skal være i ordren så kast girkassa og sett inn manulell for og være helt sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 13, 2007 Bytta olja på kassa i dag. Etter det jeg har forstått skal det fylles opp til det renner ut i påfyllingshullet på siden?Målte verdier på følerene som står inne i bunnpanna på kassa, noen som vet om disse skal være lik? Oljen skal fylles på med motor i gang til det renner ut. Etter å ha fylt på til det ikke renner ut mer monterer du påfyllingsbolt og lar girkassen gå gjennom alle gir i 10 sek. Deretter fyller du på olje til det renner over på nytt.. (oljen skal egentlig måles til 35-45C men når du kjenner at bunnpanna er passelig kroppsvarm er det bra nok). Er ikke sikker men det høres normalt ut at alle måler likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...