#26 Skrevet Mai 13, 2007 Har vært ute og prøvkjørt igjen. Kassa girer fremdeles fint fra start, men når en venter på at 3gir skal legge seg inn skjer det liksom ikke noe. Når en så stopper opp og skal sette i revers girer den hardt igjen. Vist en så stopper og starter bilen girer den fint igjen. Er den noen som vet hva som får automaten til og legge inn 3 gir? Kan det være noen følere som er deffekte? Hvor ligger hjernen til automaten? Og hva er det som får sperra til og være inne? er det normalt at den er inne hele tiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 14, 2007 Ingen som fikser Automat? Bygger alle om med engang uten å feilsøke? Går det ann og ødelegge kassa innvendig slik at 3 gir ikke er der lenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 14, 2007 Kontakten inn på kassa skal være et svakt punkt. Prøv å løs denne og rens med CRC/Elektrospray. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 14, 2007 Mener du den som står i bakkant? Var ikke så enkel å få løsnet. Skal den dras rett ut eller vri`s? Noen metoder for å få sjekket at alt elektronikken fungerer som det skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 15, 2007 Husker ikke hvor den sitter. Er uten tilgang til min Bentleymanual siden disken på PCen tok kvelden. Kanskje noen andre med servicemanualen kan hjelpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 19, 2007 Er det ingen som har et koplingsskjema på automaten? Og hvor ligger hjernen til den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 19, 2007 Hjernen sitter i fotbrønnen på passasjersiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 21, 2007 Trenger sårt et el.skjema over automaten, ingen som har det? Noen som har hatt trøbbel med de elektriske dupedingsene som sitter nede i bunnpanna på kassa? Hva er disse? Trykkfølere/Magnetventiler etc??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 26, 2007 Synes at det er veldig rart at det ikke er noen på Forumet som vet noe om dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 6, 2007 Jeg vet ihvertfall ikke, men det jeg lurte på er om du har funnet ut hvor mye arbeid det er å bygge om fra automat til manuell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 8, 2007 Litt tjon er det men, vil sikkert prøve på å fikse automaten først! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 17, 2007 Hei! Jeg hadde en S4 m/aut. Jeg hadde aldri problemer med kassa, men nye eieren hadde bilen i kun kort tid før den gikk i nød modus. Alle lampene lyste i displayet og kun 2 gir fremover og en dunkende revers fungerte. Han byttet en sikring og noen ledninger på kassa og vips så funka den greit i en periode. Desverre så røk girkassa helt på denne bilen til slutt. Dette forløp seg som følger. Alle gir unntatt revers sluttet å fungere. Resultatet ble at han kjøpte ei S6 kasse til 4 lapper som han monterte inn selv. Denne bilen var også chippet. Hvis du får kjøpt ei god automatkasse, har orginal ytelse på vogna og bytter olje og filer med jevne mellomrom så skal disse kassene holde. Det er etter som jeg forstår chippingen som dreper kassene på S-bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...