#1 Skrevet Mai 5, 2007 Jeg driver og prøver og få liv i en golf 3 stasjonsvogn 1,8l 90HK(aner ikke motorkode.) Har slitt med dårlig batteri før, men nå er det montert nytt batteri, nye batteripolsko. Den har vært lei og starte når det har vært fuktig i været før. Men har fortsatt gått på starteren da.. Nå er den helt død. Skjer ikke noe når jeg vrir om nøkkelen(ja det er strøm på bilen og lampene i dash lyser). Noen peil?? Trenger masse hjelp her fremover også for den skal gjennom eukontrollen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2007 Får den bensin? Er det gnist? Er sluttstykke på tenningslås ok (vanlig problem at dette ryker, kan føre til mye rart)? Edit; "Skjer ikke noe når jeg vrir om nøkkelen" - utdyp dette noe mer. Slår ikke starteren inn i det hele tatt? Hvis ikke, hvor mye er bilen kjørt? Her kommer sluttstykket på tenningslås fort inn i bildet....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2007 nei motoren starter ikke i det hele tatt.. om sluttstykke er ok aner jeg ikke. om den får gnist er vanskelig og si ettersom ingenting går rundt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2007 Vel, etter det jeg forstår, så slår ikke starteren inn? Da tror jeg at jeg ville sjekket det sluttstykket. Dette er et standard problem på mangen VAG. Har selv måttet bytte dette på min mk3 gti. Eventuelt startmotor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2007 da skal jeg sjekke det sluttstykket.. (men hvor på tenningslåsen sitter det??) Startmotoren kan det også være men er ikke helt sikker på det. Er det noen måte og måle seg frem påstartmotoren om den får støm til og starte kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2007 Koble måleinstrument mellom jord og den tynne ledningen inn på starter. denne skal få +12V når du vrir om nøkkelen for å starte. Sluttstykket sitter bak låsesylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2007 Det sluttstykket sitter i bak-kant på tenningslåsen. Det du enkelt kan gjøre er å plukke ned litt deksler å sånn, slik at du kommer til den kontakten/pluggen som går inn på tenningslåsen (eller rettere sagt, inn på dette sluttstykket). Koble dette ifra, ha nøkkel i tenningslås (pga startsperre). Nå mener jeg (hvis hukommelsen er i orden i dag) at du kan bruke et skruejern å prøve å starte bilen med dette. Skjer det noe nå? Hvis ikke, er det strøm INN til tenningslås? Hvis ikke, sikringer? Hvis ja, og startmotor slår ikke inn, ville jeg sjekket innslagsrele på starteren. Skal være noen ledninger her. Tykk ledning er vel direkte fra batteri. Tynn ledning er vel fra tenningslås.... (!!). Strøm på denne når du "vrir om nøkkel"? Hva med jording på starter? Jording på batteri? Jording mellom karroseri og motor? EDIT; Lagt til bilde av sluttstykke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2007 takker meget for hjelpen så langt! skal på disse tingene nå i første omgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...