Demontere midtkonsoll A6 C4

Anbefalte innlegg

Driver å skal bytte girspakmansjetten min nå, og regner med at jeg må demontere hvertfall den delen av midtkonsollen som den er festet i.. Hvordan gjør jeg dette?

Har løsnet de to skruene som sitter på hver sin side av den bakre delen, og tatt av håndtaket på brekket, men hva gjør jeg så videre? Den bakre delen av konsollen sitter jo sammen med den fremre delen hvor bl.a. denne mansjetten er, og jeg finner ingen flere skruer... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mansjetten i seg selv tar du bare tak i i bakkant og løfter opp (ut av klipsene) og deretter drar du den bakover. Og det var det. Så må du skru av girkula for å få den av helt selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset... Mistenkte at det var sånn, men turte ikke å ta i nok, for det var så forferdelig trangt der. Måtte meget mye makt til før den kom ut. Men men, da kom midtkonsollen ut i samme slengen da.. hehe.. Skal legge ut oppskrift på det når jeg er ferdig i tilfelle noen andre skulle lure :P

Nok en gang takk for hjelpen Kay :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Girkule - Skru av før fjerning av midtkonsoll
  2. Girstangmansjett - Løses fra klips i bakkant og trekkes av.
  3. Skrue - 2 stk, fjernes, 5 Nm.
  4. Selvgjengende skrue - 1 stk, fjernes, 1,5 Nm.
  5. Teppe - Brettes fremover for å komme til ovennevte skrue (4).
  6. Friskluftdyser for bakseter - Fjern platen rundt lighteren(8) og skru løs skruene(7) under. Ta ut friskluftdysene og løsne tilkoblede ledninger.
  7. Selvgjengende skrue - 2 stk, fjernes, 1,5 Nm.
  8. Plate rundt lighter.
  9. Sekskantskrue - 2 stk, fjernes, 5 Nm.
  10. Midtkonsoll, bakre del - Trekk håndbrekket helt opp og fjern grepet på dette, løft midtkonsollen opp i framkant og beveg denne i en vinkel fremover slik at den glir over håndbrekket.
  11. Snap-on mutre - 2 stk, behøver ikke fjernes.
  12. Grep på håndbrekk - Fjernes ved å vippe ut en plastikk-tapp på undersiden i bakkant av håndtaket, og trekke grepet bestemt av.
  13. Festebrakett for girstangmansjett.

Dette er jo relativt enkelt, men jeg har et lite håp om at jeg kanskje ikke er den eneste i klubben som har klundret med dette.. : flau : Som Kay skrev over her, så var det altså ikke nødvendig å demontere midtkonsollen for å bytte girstangmansjett, slik som jeg i utgangspunktet skulle i dag.

midtkonsoll.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.