Anbefalte innlegg

Hei

ER det noen her som har den minste peiling på hva som kan være galt når speedometret funker bare av og til, dårlig kontakt? hvordan finner man ut om speedometret får signaler?

hadde vært MEGET takknemlig hvis noen viste dette!

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe på at det er dårlig kontakt bak på speedometeret ditt.. på selve printplata

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan blant annet være sensor/giver/føler som sitter nede på girkassen som holder på å ta kvelden.

Det som skjedde på min bil, da levde speedometernåla sit eget liv ved at den datt ut av og til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er sykdom på alle Audier med elektronisk speedometer, har vært plaget selv med flere biler... Det er uten unntak printplata eller no som har takka for seg...

Det beste er å bytte instrumentet, hvis du finner et som er i orden da... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har funket bra i en annen samme type bil, men den følern Per? hvor på girkassa sitter den?

takker for svar alle sammen, blei litt lysere med tanke på å få dritten til å funke nå :D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den føleren sitter rett over drivakslingen venstre side . følg ledningen ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil (V8) er den rett over drivakselen på venstre side, du ser den viss du tar bilen opp på bukk og står under og ser opp. Kan være noe knot å bytte viss man ikke kan teknikken med å få den gamle ut og ny inn. dette går uten å skru av noe helst på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver detta når det slutter og regne her :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag konka speedometeret i A6'en igjen (lagde en egen tråd om det 27.04., men poster her nå siden denne er nyere)...

Sist begynte det å funke igjen da jeg klappa oppå dashen, men det funka ikke nå.

Hva gjør jeg? Høres ut som det er størst sjans for at det er instrumentet som er gåent (jfr post #4). Er det kurant å ta ut dette og undersøke selv?

Siden mitt konka etter at jeg hadde bilen i vaskemaskina på Shell, så tenkte jeg litt på den sensoren som det snakkes om også, men det funka jo på vei hjem fra Shell. Var først da jeg skulle ut igjen i sta at det ikke funka... Skjønner ingen ting.. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil farten vises på kanal 17 på Klima-diagnosekode-saken selv om det er dårlig kontakt i meteret i dashen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ihvertfall den føleren på min, så jeg er helfornøyd :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.