#1 Skrevet Mai 5, 2007 Hei. Hadde problemer med vibrasjon under oppbremsing. Dette var veldig merkbart med vinterdekkene og opplevdes slik at det kom etter 2-3 sekunder med bremsing. F.eks. nedover en lang bakke. Nå har det seg slik at dette er mer eller mindre borte etter at jeg la om til sommerdekk. Kan det ha vært noe med vinterhulene som har forårsaket dette? Jeg tok de av en gang for å sjekke dette, men det var ikke noe der. Jeg tror det er kast i skivene men at det ikke merkes så godt nå siden sommerhjulene har mer masse en vinterhjulene. Kan det skade noe å kjøre med dette? Er det noen mulighet for at dette "slites til" og blir bedre etter hvert? Dette er black diamond skiver som var nye i fjor vår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2007 Jeg vill tro at vinter hjulene dine ikke er riktig avbalansert.. Er ikke så ofte jeg har hørt om kast i skivene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2007 Du har vel ikke EBC klosser på bilen? De er veldig flinke til å lage kast i skivene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2007 Er ikke bare at det rett og slett har kommet skit mellom skivene og navet når du la om til vinterdekk da, og at dette har kommet bort når du hadde av vinterdekkene og la om til sommerdekk igjen? Ofte løsner jo skivene fra navet når en tar av felgene, og skit som ligger "inni" skiva kan falle ned mellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2007 Jeg vill tro at vinter hjulene dine ikke er riktig avbalansert.. Er ikke så ofte jeg har hørt om kast i skivene.. Tror ikke det. Ville vel kjent vibrasjoner ellers også hvis det var dekkene? Er ikke bare at det rett og slett har kommet skit mellom skivene og navet når du la om til vinterdekk da, og at dette har kommet bort når du hadde av vinterdekkene og la om til sommerdekk igjen? Ofte løsner jo skivene fra navet når en tar av felgene, og skit som ligger "inni" skiva kan falle ned mellom. Dette kan nok ha vært tilfelle. Får håpe det. Får vel vente å se til vinteren igjen. Du har vel ikke EBC klosser på bilen? De er veldig flinke til å lage kast i skivene. Ferodo DS2500 tror jeg det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2007 hadde dette problemet på den ene siden bak men dette var med orginale skiver og klosser... blei borte når jeg byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...