Anbefalte innlegg

Hei er det norn som har erfaring med å ettermontere cruise control på en Audi A6 2,4 med APS motor?

Er det bare å bytte blinklys armen til en med cruise control funksjonene og programere med vagcom, eller må det noen andre deler til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forutsatt at bilen ikke har gasswire, men elektronisk overføring av signal fra gasspedal til gasspjeld, er det nok med bryteren/hendelen, kontakthuset i bryteren og ledninger.

Koble dette ifølge strømskjema for tilsvarende bil MED cruise og kode med Vag-com eller VAS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er veldig forskjellig fra passat 02 mod så er det en grei sak og fixe. Om du har e-gass elektronisk overføring og ikke wire så er det nogenlunde slik.

skift bryteren strekke 4 ledninger til ecu fra cruise control arm. og koding med vag- com.

stikk innom Audi og få deg et koblingsskjema gjorde dette selv. på 1,5 time. men det var på en passat har ikke prøvd på Audi. sjekk denne linken så er det rimelig bra forklart Audi variasjoner er også forklart. :)http://www.golfmk4.co.uk/cruise_control.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt hendel og ledningsnett fra vagparts.com

Men har noen koblingsskjema til 99 mod audi a6 1.8t?

Det er AEB motoren. Det eneste jeg finner er at denne motoren ikke har e-gass, men når jeg ser i motorrommet så har den det... merkelige greier det der...

Så, noen som har koblingsskjema?

Edit: Jeg fant dette koblingsskjema, men det ser ut til at det er til Golf 4, men det er kanskje likt?

cruise_gf4-for-nett.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du jeg monterte i min Audi A6 99 mod 2,4 APS motor og det var ikke noe problem. Det skal jo være med et koblingsskjema, det var det med min hendel som jeg kjøpte på E-bay. Litt jobb å montere med det gikk greit når jeg først kom i gang. Hvis du trenger litt råd så kan jeg være til hjelp.

mvh

Elling Hanssen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du det koblingsskjemaet liggende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei desverre jeg var ute i garasjen og så etter den men fant den ikke. Skal se litt bedre i morgen og gi deg beskjed om jeg finner den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde satt stor pris på om du fant den...

Ville spart meg for mange grå hår ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var du heldig for jeg fant den så den kan du få. Den er på tysk med koblinsskjema men det er ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ille bra :)

Har du scanner, så du kan sende den som et bilde til meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei desverre det har jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg finner ikke at det er noen sikring på NR 11 i sikringsskapet, den som er til cruisecontrollen...det kan heller ikke settes noen sikring der, da det ikke er noen kontakt.

Bilen min er en 1998 A6 2.4 Quattro m Tiptronic, og den har den hendelen som skal til fabrikkmontert...fatter ingenting her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.