Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har nå fått på sommerfelgene og da tenkte jeg at jeg skulle freshe opp kalipperne mine med fin rød lakk, men er det noen som har gjort dette før?

 

Jeg har aldri gjort det og er derfor ute etter tips, om noen har..

 

Har kjøpt meg rød kalipper lakk.

 

Takker for svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å søke men kom til ingen ting, beklager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å søke men kom til ingen ting, beklager

 

Jeg sandblåste mine, hadde på to lag grunning, og lakket to lag ++ med vanlige bokselakk. Holdt helt strøkent i vinter, med masse salt og dritt. Ser ut til at det sitter ganske godt! Kjennes tykt å fint ut når du tar på dem også...

DSC00115.jpg

IMG_2412.jpg

IMG_2424.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det og lufte bremser på bil? Aldri gjort dette på bil, så er veldig grønn hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ahr bare malt min med metall maling, fungerer fint det, men skal ha på ett par strøk til bare.. men funker bra, ikke tatt av bremsene eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 personer. En inni bilen til pedalen, og en til å skru opp og igjen lufteskruen på calipperen. Og passe på at ALDRI bremseveksetanken blir tom. (fylle etter før det er lite veske). Det du gjør. Han som sitter inne i bilen, pumper til pedalen blir hard, så holder han pedalen inne, så skrur du opp lufteskruen på kalipperen det gjelder, så skrur du igjen før han slipper pedalen. Fortsett slik rundt hele til det ikke finnes luft i systemet hvis du skal ha av alle kalippere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen på et berksted så får du gjort det skikkelig (lufting altså)

min erfaring med kaliperlakk er heller dårlig.. syns den lakken er så tynn og skvipete.

pleier selv bare å pusse over med stårlbørste (evt glassblåse om jeg har dem løse) legge et lag med grunning så legge på lakk. Finnes mange typer som tåler litt varme hos en farvehandler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

René. Er du fjærn? Det er absolut IKKE noe problem å lufte bremser selv. Bare passe på å gjøre det skikkelig. Bedre å kjøpe /bruke noen liter bremsevekse for mye, enn å betale ett værksted for å gjøre en jobb som kommer til å koste fjorte ganger mer, pluss samme bremseveska som du selv vil bruke. Bare å ta seg tid til å lufte skikkelig, så er det null problem. Har selv lufta bremser etter å ha bytta bremseslanger, og på andre biler etter overhaling av kalippere, eller bytte til større kalippere. Er null problem uansett. Bare luft til du er sikker det ikke er luft, og HUSK Å FYLLE ETTER VEKSE I TANKEN! (det er ekstremt viktig at du ikke pumper inn luft den veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

René. Er du fjærn? Det er absolut IKKE noe problem å lufte bremser selv. Bare passe på å gjøre det skikkelig. Bedre å kjøpe /bruke noen liter bremsevekse for mye, enn å betale ett værksted for å gjøre en jobb som kommer til å koste fjorte ganger mer, pluss samme bremseveska som du selv vil bruke. Bare å ta seg tid til å lufte skikkelig, så er det null problem. Har selv lufta bremser etter å ha bytta bremseslanger, og på andre biler etter overhaling av kalippere, eller bytte til større kalippere. Er null problem uansett. Bare luft til du er sikker det ikke er luft, og HUSK Å FYLLE ETTER VEKSE I TANKEN! (det er ekstremt viktig at du ikke pumper inn luft den veien.

 

jobber selv som bilmekanikker, så ja, jeg vet hva som må gjøres.. men om man ikke har snøring på detta vil man sjeldent selv merke om man fortsat har luft igjen i bremsene føre man må bruke dem skikkelig.. kjipt om bilen da bare drar av veien fordi du skal spare noen kr og ikke gjøre dette riktig..

vet det er mange her som klarer dette selv.. men om man må spøre hvordan dette gjøres er neppe dette noe å sette ut for selv... husk at bremsene er alt som stopper bilen din.. om ikke den hindringen foran deg gjør dette først...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen grunning er det som blir brukt ? helt vanlig 2k grunning eller noe fancy? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jobber selv som bilmekanikker, så ja, jeg vet hva som må gjøres.. men om man ikke har snøring på detta vil man sjeldent selv merke om man fortsat har luft igjen i bremsene føre man må bruke dem skikkelig.. kjipt om bilen da bare drar av veien fordi du skal spare noen kr og ikke gjøre dette riktig..

vet det er mange her som klarer dette selv.. men om man må spøre hvordan dette gjøres er neppe dette noe å sette ut for selv... husk at bremsene er alt som stopper bilen din.. om ikke den hindringen foran deg gjør dette først...

 

Greit. Beklager min irriterte tone (tror jeg er i litt irritert form i dag, og beklager dette). Men uansett, en gang var min første også. Og det gikk bra da. Og prøver du ikke selv, lærer du det aldri. Men selvfølgelig, uten bremser, da har man et problem. Det var derrfor jeg sa du skal bruke noen liter veske for mye om nødvendig. For da er du ganske så sikker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv luftet bremser på moped, motorsykkel, men bare lurte på om det var noe spesielt ved å lufte på bil..Hvilken lakk anbefaler dere da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit. Beklager min irriterte tone (tror jeg er i litt irritert form i dag, og beklager dette). Men uansett, en gang var min første også. Og det gikk bra da. Og prøver du ikke selv, lærer du det aldri. Men selvfølgelig, uten bremser, da har man et problem. Det var derrfor jeg sa du skal bruke noen liter veske for mye om nødvendig. For da er du ganske så sikker :)

 

hjelper ikke uansett hvor mye væske du bruker om det ikke gjøres riktig.. er ikke alle calipres om det er like lett å få presset ut luften av...

 

Lakk: varmebestadig lakk, eller benga...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakka mine med Hammerrite, uten forarbeid (hastejobb). Det holder enda (ca 1 sesong).. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakka mine med Hammerrite, uten forarbeid (hastejobb). Det holder enda (ca 1 sesong).. :)

 

Funker bra det. Brukt det 1 eller 2 ganger i sesongene på mine biler de siste 6 åra. Blir bra nok. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får jeg se om jeg får tak i noe rød hammerite da istedet for kalipper lakk...Blir det en blank overflate med hammerite?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får knallblank overflate med hammerite, men ikke alle forhandlere har den glatte utgaven, kun hammerslagsvarianten.. Du kan tynne den litt første strøket for å trekke litt bedre inn i sprekker og gjennom rust og skitt du ikke får av. Dette blir uansett stygt igjen, så ikke legg for mye jobb i det! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får jeg se om jeg får tak i noe rød hammerite da istedet for kalipper lakk...Blir det en blank overflate med hammerite?

 

Jeg kjøpte en rød motorlakk som tåler varme,bensin, olje etc på Mekonomen her for en stund siden,står i samme hyllen som Hammerite. Anbefaler denne på det varmeste,den pensler du på samme måte som Hammerite og ser ut som om det er pulverlakkert/emaljert når et tørker.Denne blir helt glatt og er skikkelig knall rød som Brembo bremsene. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en rød motorlakk som tåler varme,bensin, olje etc på Mekonomen her for en stund siden,står i samme hyllen som Hammerite. Anbefaler denne på det varmeste,den pensler du på samme måte som Hammerite og ser ut som om det er pulverlakkert/emaljert når et tørker.Denne blir helt glatt og er skikkelig knall rød som Brembo bremsene. ;)

 

Da skal jeg ta en tur på mekonomen og sjekke om jeg finner den lakken..For det var en du måtte bruke pensel på?

 

Digger brembo rød;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.