#1 Skrevet Mai 6, 2007 Å kalle Silverline X for et justerbart senkesett er vel en sannhet med modifikasjoner.. Joda, gjengene var enkle å rengjøre, ikke noe rust og alt lå til rette for en enkel justering av senkesettet mitt.. Først må vi tilbake til oktober 06: Tror det var i september jeg heva bilen foran for vinteren, og allerede når jeg skulle på gatebil messa 1 mnd senere så fikk jeg ikke senka bilen igjen, til tross for at gjengene var satt inn med kobberpasta.. Tenkte det var pg.a jeg var pinglete og lot det være sånn.. Tilbake til idag: Som sagt, gjengene var enkle å rengjøre, MEN! De forbanna ALU skruene som skulle gjøre dette til ett justerbart senkesett var ikke verdt metallet de er dreid ut av engang.. Og justerings verktøyet skal dere få billig av meg.. En ting var å få løs den tynneste skiva som skal sikre at den øverste skiva ikke skrur seg selv ned.. RELATIVT greit kontra resten av jobben.. Selve justerings skruen satt noe så inn i helvette, til tross for at vi faktisk tok ut hele demperen og satte fjøra i fjørklemmer for å lette presset.. Alt i alt så starta vi kl 13.00 inkl middag og en kaffepause har jeg akkurat kommet hjem.. 21.58.. 2 jævla dempere.. Resultat: lavt nok, subber som bare det og det haster med vals som jeg ikke fikk gjennomført idag som planlagt.. Ødelagt justerings verktøy (4mm aluminiums dingser) og totalt vraka justerings skruer på demperene.. Dette settet er altså ikke lengre justerbart.. Lurer på om det går å klage på dette kontra norsk kjøpslov??? ( i så tilfelle er det jo greit at jeg kjøpte det via norsk importør) Mildt sagt forbanna på alt som heter FK og senkesett for øyeblikket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2007 Skjønner ikke det.. Har akkurat samme sett, justert opp på vinter og ned på sommer, brukt 2 sessonger omtrent.. Når jeg justerte settet nå til sommeren bare børstet jeg av gjengene, brukte kompressor og blåste resten, løsnet mutterne og skrudde lett som bare det.. Gikk faktisk så lett at jeg blåste justeringsskruene opp og ned med trykkluft.. Har den sprayen som fulgte med settet som blir litt fett-aktig når man sprayer på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2007 FK er billigsett.. man får det man betaler for mener jeg... ingen som tvinget deg til å kjøpe dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2007 FK er billigsett.. man får det man betaler for mener jeg... ingen som tvinget deg til å kjøpe dette.. FK er ikke så billig at det er dårlig.. Koster fort 10 lapper for silverline X og KW ligger bare et par lapper over i pris.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2007 vil nå ikke kalle 10.000.- for et billigsett? skulle tro mye av de problemene jeg har hatt nå er pg.a verktøyet, og pg.a bilen ble heva ganske mye, men det er da justerbart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2007 offf dette høres ikke bra ut. Eg som akurat har bestilt meg ett FK silverline sett. etter å tidligere å hatt samme problemene som du har med ett KW sett der var justeringsmuttrene var laga av ett komposittmatriale som datt fra hverandre når eg brukte litt makt med nøkkelen. Det nyttet ikke for deg å smøre inn gjengene fra starten heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2007 Det var ikke noe problem å justere settet OPP sist høst.. Selv om det den siste cm var trått om kreftene så fikk jeg det opp uten å glippe noe særlig med verktøyet.. Kanskje jeg skulle brukt denne sprayen som fulgte med, men jeg ble anbefalt kobberpasta istedenfor.. Og vi fikk det jo løs, men på bekostning av ødelagt justerings verktøy og justeringsskrue.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2007 Jeg hadde også silverline på A4'n min... Hadde aldri noe problem med det jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2007 Okei, sikkert flere som vil komme med samme kommentarer: hadde aldri noe problemer med det! Hva var da problemet her?? Kobberpasta? Defekt i justerings skruen? Noen ga ut aluminiums verktøy istedenfor stål? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2007 Du får garantert ny justeringsskrue® og verktøy hvis du kontakter de du kjøpte settet av. Koster uansett ikke rart hvis du må betale heller,men synes dette er litt snodig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 6, 2007 Ikke interessert i noe ny aluminiums justeringsskrue og verktøy.. skal til nærmeste maskinvare for å se om jeg finner noe skikkelig greier i rustfritt stål evt få noen til å lage det til meg.. Risikerer ikke å bruke 8 timer på dette igjen.. Tok 10 min å få ut hele demperen på den ene siden .. deretter nesten 4 timer å få knota ned justeringa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2007 Det er vel en kjent sak at aluminium ikke har noe sammen med kobberpasta å gjøre ?????? Edit : For øvrig har jeg hatt akkuratt samme problem på et K&W ver2 sett som hadde vert i bruk under 2 år. Måtte kappet opp alle mutrene å sette på nye ( k&w lager nå muttrene i kompositt. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2007 Fekk du justert den til slutt? Nå har eg fått samme problem med gamlebilen min. skulle i dag hjelpe den nye eigeren med å justere det opp for vinteren vaska å børsta godt av gjengene før eg begynte, har gjort dette mange ganger før så eg viste hva det gikk i den ene sida gikk smertefritt, men når eg kom til den andre så fekk eg ikke stillt mer enn ett par omdreininger så satt den bom kom ingen vei. Etter bruk av rå makt kom den. trudde eg, men det viser seg att den står å spinner på samme plass: bh :, eg har alså greid å rive gjengene. Er det muligt å få kjøpt enkle dempere? noen som vet? gjelder ein FK silverline framdemper til vento. milt sagt fustrert av hele greia : bh : skal aldri vere snill å hjelpe mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2007 Vi måtte bruke makt, det beste ville vært en stor vannpumpetang.. Regner med å måtte bruke det neste gang da både justerings hakkene og det latterlige verktøyet er kaputt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 12, 2007 Problemet med disse rustfrie justerbare senkesettene er at de lager både kroppen å justeringsmuttrene i rustfritt, dette er egentlig noe dritt!! Ja greit nok det ruster ikke, men det skal ca ett ultralite snakorn til mellom gjengene så kaldsveiser du de. Det som skjer da er at bruker du rå makt å får justert det sitter du igjen med ødelagte gjenger å enda værre å justere neste gang. Det kan også bli så galt at du ikke klarer å rikke mutteren i det hele tatt, da må du splitte dne å sette på ny for å få det til å fungere, dette kan du jo spørre en MR. Frank A. Rui om hvordan er Det beste er å hive på noen fjærklemmer for å få mindre press på mutteren før du justerer å ha på godt med Molycote 1000 på gjengene da dette er ett vidundermiddel mot kaldsveising, men det forsvinner fort i vannsprut osv, så ha på ett godt lag med gris utenpå dette igjen over muttere å gjenger slik at det ikke kommer inn noe drit på gjengene, da funker det som f.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 12, 2007 Trodde justeringsmutterene på silverline var alu.. Tåler ikke en dritt i allefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 12, 2007 Hvis noen lurer er det 3 års garanti på FK sine sett. Værtfall det jeg har fått opplyst. Mine justeringsskiver har gått i oppløsning, i tillegg til utslitte dempere, og jeg skal få nye på garanti.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 25, 2007 Jeg vurderer FK sitt justerbare, sport edition er et alternativ.. Men dette er vel ikkje rustfritt? Eller..? Men ang gjengene og justeringsskruene ser jeg for meg at et godt lag med fett\grease og så en type Denso-tape surret rundt det hele skulle fungere bra.... Er jo det vi bruker på båtene på div rørkoblinger på dekk, og dersom det er rent og tørt når man legger det på(viktig), så vil man kunne skru koblingene like bra selv etter mange år i sjøsprøyt....... Demonterte deler av en fortøyningsvinsj på en 25 år gammel ankerhandler for en tid tilbake, og under Denso-tapen var rørkoblingene nesten som nye når de ble vasket og rengjort før demontering...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 25, 2007 Hvorfor fins det ikke beskyttelses hylser for hele demperinsatsen? Slik at man beskytter gjengene. Og uansett burde det være en smal sak å fabrikere..... hmm kanskje jeg skal lansere produkt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 25, 2007 Hvorfor fins det ikke beskyttelses hylser for hele demperinsatsen? Slik at man beskytter gjengene. Og uansett burde det være en smal sak å fabrikere..... hmm kanskje jeg skal lansere produkt Ja, kanskje ikkje so dumt.... Vist\når jeg går til anskaffelse av justerbart skal ej iallefall so godt som mulig sikre mej mot desse problema..... Skal nok pønske ut etkvart:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 28, 2007 Man får kjøpt alt av løse låsemuttere å sånn hos Kjartan på quality autoimport.. Har akkurat bestilt meg nye låsemuttere i rustfritt til demperne bak da gjengene på den ene låsemutteren ble dårlig når jeg justerte opp og satt på vinterhjul mandag.. Ikke mange kronene det koster heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 28, 2007 Skulle kanskje kunne forvente litt mer når man førsta legger 10.000.- på bordet for nye dempere og fjører.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 28, 2007 har fk silverline x eg og men fekk den nye versjonen med rustfrie muttere. er ikkje og anbefale. har akkurat fått nye muttere i gamle typen da dei rustfrie muttrene skjærer seg så snart du får belastning fra fjærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 28, 2007 tenkte å bestille fk silverline te golfen nå før fristen gikk ut hos kjartan, men han er ikke så kjapp til å svare på mail. blir litt betenkt når jeg ser at folk klager så mye, men det kan jo være 5 av 1000 som er misfornøyde å egentlig..hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 28, 2007 tenkte å bestille fk silverline te golfen nå før fristen gikk ut hos kjartan, men han er ikke så kjapp til å svare på mail. blir litt betenkt når jeg ser at folk klager så mye, men det kan jo være 5 av 1000 som er misfornøyde å egentlig..hmm Jeg er storfornøyd med settet jeg har.. Ser man litt rundt er det ikke bare FK som sliter med de gjengene og låsemuttere osv.. Gjør skikkelig rent, blås med trykkluft, pøs på med olje/fett og skru i vei.. Sett inn med fett etterpå også så det ikke setter seg møkk i gjenger osv.. Kjartan svarer utrolig kjapt på mail, både på dagtid og kvelstid her iallefall.. Har ikke noe negativt å si om han så langt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...