Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et alu svinghjul og ny spec clutch og holder på å montere dette i min rs2.

Var litt uheldig under montering av svinghjul med de nye boltene som fulgte med.

Saken er at vi holder på med 2 forsjellige biler på verkstedet (en lancia intergrale og min) og vi deler på hiddenmaskinen med autohidden,hvor vi blandt annet finner tiltrekkningsmomenter osv.

De som kjenner til slike program vet jo hvordan de fungerer.

Iallefall, jeg var inne på autohidden på rs2 - 2,2 turbo og så på noe greier,gikk så og skrudde videre, så imellomtiden var han med Lanciaen inne på autohidden og valgte sin bil i listen og fant noe greier. Når jeg kom tilbake og skulle finne moment på svinghjul til veiv, kan jo dere bare tenke hva som skjedde. Jupp, jeg så ikke at jeg var inne på lanica og ikke på rs2 som jeg burde vært..: bh :

Dette endte opp i en knekt bolt, fikk HELDIGVIS ut bolten av veiven uten problemer. Men nå er saken at jeg trenger nye bolter.

Trenger bolter i M10 x 1mm - med 10/9 Strekkfasthet, hvem i Bergen, evnt.lengre unna men som kan sende kjapt og gale ?

Noen som vet om bolter i denne strekkfastheten ( 10/9 ) er strekkbolter ? vet at 12/9 ikke er det..

Og noen som vet hvilket moment jeg må bruke på 12/9 bolter ?

på 10/9 skal jeg trekke 40nm + 180grader

Håper noen kan hjelpe en stakkar før gatebil våler..: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra på møller og bestill, koster ikke mange kronene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke bruke de orginale boltene nei, de er M10 x 1mm x 43mm, og er strekkbolter. Alt for lange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff da, litt dumt er vel fine gjenger og der. Mulig ARP har noe som passer men da kan det kanskje ta litt tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

arp har sikkert, men jeg vil til våler denne helgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke bruke de orginale boltene nei, de er M10 x 1mm x 43mm, og er strekkbolter. Alt for lange.

Kjøp til 3B :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse er alt for korte men ok strekkfasthet ( M10 X 1mm x 19mm - 12.9 strekkfasthet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.