#1 Skrevet Mai 6, 2007 er vel noen her med langslag 95.5 (TDI)veiv i 2.2 blokk. jeg har slik veiv, AAN blokk, og topp. problemet er at jeg syntes kamremen kommer alt for langt inn mot topp/blokk, nesten så den subber... ligger også helt "innerst" på vannpumpe å spenrulle... grunnen til dette kan jo være et nedre kamdrev sitter lengre inn på TDI veiva enn på aan veiva: klø : noen som har vært borti dette? er det annet nedre drev til 2.5 tdi motoren enn til AAN? noen med akte kan sikkert svare meg på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2007 Noen 5ere skal ha en spacerskive bak nedre kamdrev litt avhengig av utforming på kamdrevene. Mener skiva er ca 4mm tykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2007 akkurat ja! noen som har delenr til denne skiva? evnt vet hvilke motor den hører hjemme på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2007 Hmm.. Har samme "problem" i Passaten med 20V 5'er Jeg hadde tenkt å få laget en skive på ca 3-4 mm mellom veiv og svinghjulsdemper, men finnes det originalt så er det jo enkelt.. Jeg som har sjekket ETKA flere ganger om dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2007 denne skiva vil jo medføre at reimhjulet til dyndamo og servopumpe vil komme i feil posisjon, men jeg ble nettopp tipset i å shimse ut overkant av spennrulla slik at den står litt skjevt, og sporer reima rett på øvre drev.. høres jalla ut men har vist fungert på motorer det har blitt gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2007 Jeg stusset også på dette Helge da regreima på min også er farlig nære toppen.Men den går klar med 1,5mm klaring:) Stemmer at det skal sitte en skive på innsiden av nedre kamdrev så sjekk om det ikke har falt ut ifm monteringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2007 er skiva der på rs2 sier du? har nemlig ikke sett noen skive der på AAN og 3b motorer.. min er så nære at litt av reima ligger utenfor øvre kamdrev 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2007 Har samme problemet på min. Tannreima løper en mm eller to fritt fra kamhjulet inn mot toppen. Skal demontere i løpet av uka for å se om jeg finner løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2007 Kikket litt i albummet her...du har ikke glemt den som er nr 2 her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 7, 2007 Den skiva sitter i hvertfall på adu-motoren, trodde denne var på både adu og aby....? Har vært borti at drevet på veiva butter i oljepumpa dersom denne skiva mangler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2007 hæ! medbringer for olje pumpe?? kan da ikke være den som er borte? dette må jeg sjekke ut!! takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2007 hæ! medbringer for olje pumpe?? kan da ikke være den som er borte? dette må jeg sjekke ut!! takker Nei, er nok mest sannsynlig ikke medbringeren som er borte, men dersom du mangler den skiva som skal mellom reimhjulet og veiva, da har jeg sett at reimhjulet butter i oljepumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 7, 2007 Du må ha den skiva ja. Koster "skjorta" på Møller tror det var ~400 for en skive...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 8, 2007 er skiva der på rs2 sier du? har nemlig ikke sett noen skive der på AAN og 3b motorer.. min er så nære at litt av reima ligger utenfor øvre kamdrev Ja var skive når jeg skifte reg reim på rs2 nå, men jeg har eller ikke sett noe skive på noen 3b eller aan motorer, men den såg ikke noe spesiel ut, så burde kunne modifisere en vanlig skive så en slipper å kjøpe ny orginal til 400 kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 8, 2007 Hvor ligger skiva da? mellom veiven og svinghjulsdemper... slik at tannreimhjulet kommer ca 2? mm lenger ut? bare å lage et hakk til kilesporet i den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 8, 2007 Hvor ligger skiva da? mellom veiven og svinghjulsdemper... slik at tannreimhjulet kommer ca 2? mm lenger ut? bare å lage et hakk til kilesporet i den da? Var ikke noe spor i den, den ligger innforbi reimhjulet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 8, 2007 Ja var skive når jeg skifte reg reim på rs2 nå, men jeg har eller ikke sett noe skive på noen 3b eller aan motorer, men den såg ikke noe spesiel ut, så burde kunne modifisere en vanlig skive så en slipper å kjøpe ny orginal til 400 kr Skiva er spesielt herdet og meget hard, så ikke bruk hvilken som helst skive. Hvis den "gir etter" vil bolten løsne.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 9, 2007 jepp, da har jeg bestillt den! stod beskrevet som diamant belagt.. så da er det sikkert flotte saker;) 400kr fra eller til er vel greit nok:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 9, 2007 Har du delenummeret på den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 9, 2007 nei, fikk ikke delenr.bare ringte og ba om skiva som står på innsiden av regreimhjul på adu motor. den var ikke tegnet av på delefilmen, men stod beskrevet i tekst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 9, 2007 Har du delenummeret på den ? Ligger lenger oppe i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 9, 2007 jepp, da har jeg bestillt den! stod beskrevet som diamant belagt.. så da er det sikkert flotte saker;)400kr fra eller til er vel greit nok:) Han bak deledisken var vel dritt lei av hovne kunder som kom med den tørre "er den gullbelagt eller???" hver gang de fikk høre prisen for skiva, så da fikk de implementert "diamantbelagt" i deleteksten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 9, 2007 Har du delenummeret på den ? Sakset fra SJM Autotechnik ang Audi S4/S6 According to the Audi parts information: Audi part number (034 105 193) WASHER MAY ONLY BE FITTED IN CONJUNCTION WITH VIBRATION DAMPER 054 105 251J. WITH VIBRATION DAMPER 054 105 251H THIS WASHER IS NOT REQUIRED. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 19, 2007 nå har jeg montert inn skiva, og den gjorde susen den! nå er reima i rett pos. kom på litt over 300kr med klubbrabatt.. men det er allikevel en go pris for noe som ser ut som en standard din125 skive...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 19, 2007 034 105 193 , den står faktisk i teksten på det ETKA bildet som er lagt ut her. Vet i hvertfall om en motor som rast fordi den manglet denne. Regreim sporet skjevt og ble revet av. Jeg har faktisk hatt en slik skive til salgs i denne tråden en stund http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=83333 Ubrukt selvsagt, men ser ut som om jeg må litt ned i pris for å matche klubbrabatten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...