3B motor, oljelekkasje, drypper fra oljefilteret.

Anbefalte innlegg

Dette gjelder en -90 200 20v quattro med 3B motor, RS2 turbo, 034 manifold.

Har sist helg bytta turbo og pakninger rundt denne. Hadde i tillegg av tilførselsrøret av olje som er skrudd fast ovenfor oljefilteret. Ny pakning på den siden også. Når jeg hadde av røret så filte jeg på flensen, den var jo kanon-bøyd, nesten som ei banan. Skruer på og starter opp igjen så drypper det 1 dråpe hvert 3. sekund. Skjønner ikke at det kan komme fra røret, men kan jo alltids være. Spørsmålet er som følger da, har jeg gjort megatabbe med å "plane" flensen på det røret som skal inn til blokka? Skal det være bøy på det? Hvis ikke så kan det vel kanskje hende at pakningen på oljefilteret gikk når det ble tett resten av systemet..? Funderer litt rundt dette før jeg skal demontere igjen neste helg.. Hadde vært greit om noen hadde innspill på det med flensen på røret hvertfall :)

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flensen skal være plan den.

Sjekk at ikke hele oljefilterbraketten er løs, det har jeg vært utsatt for på 5er ett par ganger, og da renner det ned langs filteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp fiksa dette problemet selv. Måtte til slutt kjøpe en ny pakkning. Før jeg satt den på så skrapa jeg det skikkelig reint, å så pussa jeg med litt sandpapir. Først et litt grovt, å så litt finere.

Satte på den nye pakkningen etterpå og har væt tett siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flensen skal være plan den.

Sjekk at ikke hele oljefilterbraketten er løs, det har jeg vært utsatt for på 5er ett par ganger, og da renner det ned langs filteret.

Takk. Skal sjekke dette.

Mats, det er røret du snakker om eller? Der er det plant, rent og fint med ny pakning. Hvor mye kan man dra til med skruene som holder røret? Hvor mye er nødvendig? Jeg synes jeg kjente at gjengene gav seg så jeg tok ikke mer.. Men kan jo vært treghet innerst i hullet også da! Skruen satte seg forsåvidt, og det kjennes jo fast ut også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er røret.

jeg bytta disse skruene med noen nye som ikke var umbraco. Sporene ble så fort slitt på disse.

Kjentes ut som jeg kunne dra de litt ekstra nå som jeg fikk brukt en kopp med skralle.

Er usikker på hvor mye du kan dra til. Jeg brukte bare "feelingen" :) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler at man drar til skikkelig altså? Får prøve det da. Hvis ikke det funker får dere nok vite det :P Hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro ganske greit til. Men det var etter jeg bytta skruene.

Du får prøve. Bare håpe på at du ikke vri av noe:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært uheldig et par ganger før, og tatt det ekstra arbeidet som følger med det. : bh : Prøver med å bytte skruer også da, kan være rett og slett at det var skruene som strekte seg jeg merka. Det blir jo mye trykk på den sida der, så må vel dra til mye for at det skal sitte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.