Hvor kjøpe lakk til bilen?

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg noe lett styling til bilen. Nærmere bestemt baklukespoiler og øyelokk. De må eg få lakkert. Men tenkte i samme slengen å lakkere nederste del av frontfanger og bakfanger. Dvs den delen som er i grå plast på min golf 4. Vurdere og å lakkere det sorte plastdekselet med vw logo fremme i motoren i samme farge som bilen. Spørsmålet er som følgende: Hvor mye lakk trenger eg? Holder det med en halv liter, eller bør eg kjøpe en liter? Skal selvsagt lakkere dette med sprøyte/kompressor. Det eg trenger er vel lakk,klarlakk,tynner og herder? Og hvor kan eg få kjøpt bra lakk til en grei pris? Vil nevne at eg har søkt på forumet etter temaet og lest det som står der, men skjønner at det er stor forskjell på pris på dette. Eg går ut ifra at det er mange på forumet som har gjort samme jobben. Har forresten en onkel som skal ta lakkere for meg. Går ut ifra det blir dyrt å lakkere dette på verksted.

På forhånd vil eg takke for eventuelle tips som måtte komme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du trenger er !

silikonfjerner

tape

fineline tape

mattematte

plastgrunning

fyller

støvklut

lakk mix

reducer til lakken (for du får vel ikke tak i annet enn vannbaselakk)

klarlakk

herder til klarlakk

tynner til klarlakk

såeeee alt i alt er det ikke så dyrt å få dette gjort på en skikkelig måte + at da får du garanti !

bare 1 liter farge koster rundt 1000,- så kommer reducern på 300-500,- så kommer klarlakken sikkert rundt 1000 lappen den også så herder og tynner som kommer på over 800,- og bare det koster deg over 3000 spenn ! så kommer alt det andre i tillegg !

såe summasumarium så er det vel ikke så dyrt å få dette gjort hos en lakkerer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du trenger er !

silikonfjerner

tape

fineline tape

mattematte

plastgrunning

fyller

støvklut

lakk mix

reducer til lakken (for du får vel ikke tak i annet enn vannbaselakk)

klarlakk

herder til klarlakk

tynner til klarlakk

såeeee alt i alt er det ikke så dyrt å få dette gjort på en skikkelig måte + at da får du garanti !

bare 1 liter farge koster rundt 1000,- så kommer reducern på 300-500,- så kommer klarlakken sikkert rundt 1000 lappen den også så herder og tynner som kommer på over 800,- og bare det koster deg over 3000 spenn ! så kommer alt det andre i tillegg !

såe summasumarium så er det vel ikke så dyrt å få dette gjort hos en lakkerer ?

Like billig å få noen med utsryr og blandeverk til å gjøre det ja. lakk er dyrt uansett, og å få noen som kan det er bare en fordel, iallefall på plast deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke priser et par steder så skal eg se hvor stor prisforskjellen blir. Kommer tilbake med mer info senere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.