Anbefalte innlegg

Artig historie: Skulle legge om til sommerdekk i går, og begynte med bakdekka. Ble jo faktisk ganske bra tenkte jeg, og gjøv løs på fordekket på venstre side, men det viste seg å være litt vanskeligere enn først antatt. Satt på hjulet, og skulle sette i boltene, men det viste seg snart at innsiden på felgen tok i bremsecaliptern!javell tenkte jeg, og sjekket inpresset på felgen en gang til, og som jeg trodde, så er faktisk inpresset 45. Det store spørsmålet nå er jo: Hva slags inpress må man egentlig ha på A6 2.7BiTurbo?? Prøvde med 15mm spacer, og det manglet fortsatt litt, så det må jo være under 30!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig å høre, men det burde gått på (inpress og navdim er de to siste tallene der):

 

 

 

Fra denne tråden:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=4949

 

Det er akkurat det jeg også mener, det er derfor jeg er så overrasket over at det ikke går!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 2,7 biturbo har visstnok noen bremsekalippere foran som krever litt spesielle felger. En i Ålesund lokal-lag har jo en slik bil mer org. S8 felger med ganske høy ET som han måtte bruke spacere på foran for at det skulle gå klar kalipperen foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 2,7 biturbo har visstnok noen bremsekalippere foran som krever litt spesielle felger. En i Ålesund lokal-lag har jo en slik bil mer org. S8 felger med ganske høy ET som han måtte bruke spacere på foran for at det skulle gå klar kalipperen foran.

 

tror nok jeg må ha ganske lavt inpress ja, prøvde som sagt med 15mm spacere, og ennå manglet det litt, så jeg tipper jeg må ha et25!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok heller det har noe med hva slags felger man har på.. Jeg har et sett Brock med ET13 og der står eikene 1 eller 2 millimeter fra orginale calippere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok heller det har noe med hva slags felger man har på.. Jeg har et sett Brock med ET13 og der står eikene 1 eller 2 millimeter fra orginale calippere..

 

det var det jeg også tenkte, men snakka med dekk-pusheren min i dag, og han synes også det var rart at di ikke passa, han mente at avstanden fra anleggsflaten på felgen til innsiden av eikene burde være lik på felger med samme inpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det jeg også tenkte, men snakka med dekk-pusheren min i dag, og han synes også det var rart at di ikke passa, han mente at avstanden fra anleggsflaten på felgen til innsiden av eikene burde være lik på felger med samme inpress.
Det kan være veldig individuelt har jeg funnet ut........selv felger med lavt innpress kan ha dårlig klaring ifra eikene og inn til kalipper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være veldig individuelt har jeg funnet ut........selv felger med lavt innpress kan ha dårlig klaring ifra eikene og inn til kalipper.

 

Ser ikke verre ut nei...Lurer mest bare på hva jeg skal finne på nå, er litt nervøs for at 20mm ut-spacede felger kommer til å ta i skjermene, men samtidig er jo ikke et nytt sett felger akkurat billig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det jeg også tenkte, men snakka med dekk-pusheren min i dag, og han synes også det var rart at di ikke passa, han mente at avstanden fra anleggsflaten på felgen til innsiden av eikene burde være lik på felger med samme inpress.

 

Dette stemmer ihvertfall ikke. Kommer helt an på felgtype og ikke minst bredde på felgen. Tenkt deg selv en 10-tommer bred felg og en 7-tommer bred felg med det samme designet og samme innpress. Burde være bedre calipper-plass på den 10 tom breie felgen sant...

 

Avstanden fra felgens annleggsflate til baksiden av eikene kalles for backsetting og er sjelden oppgitt på noen felger. Kantfelger har som regel liten backsetting da en slik felg vil tilstrebe seg størst mulig kant. Eksempel på dette er f.eks Brock B1 som nevnt over her.

 

Som Pål nevner, calipperne på 2.7T (HP2) bygger et stykke ut iforhold til anleggsflata. Samme calipperne sitter også på UrS6 og A8/S8 bl.a. Derfor en annen på forumet her fikk problemer med noen kantfelger fra TSW. Han venter vel på spacere nå.

 

Ellers, lykke til med å finne noe som passer! (Hilsen fra en med UFO-bremser der det er ENDA værre å finne noe som passer). :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, kan bli gøy dette tror jeg...Tror bare jeg må få tak i 20mm spacere, ellers må jeg jo kjøpe et nytt sett felger, og det har jeg lite lyst til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.