#1 Skrevet Mai 7, 2007 Gjengene til hengerfestet er gåene, og jeg vurderer og sette inn Heli-coil gjenge innstatser... Noen som har erfaring med hva de tåler og hvordan man monterer de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2007 Slike løs-gjenger kan bli bra hvis det gjøres rett. Prinsippet går ut på å borre opp hullet med de skadde gjengene (husk riktig gjengebor-størrelse) og så gjenge opp det nye hullet med nye gjenger lik gjengedimensjonen på yttersiden til løs-gjengen. Deretter skrues løs-gjengen inn i hullet. Hvor mye de tåler avhenger av hvor mye gods de får feste i (hvor dypt hullet er). Du bør kanskje også spørre deg selv om hvorfor de gamle gjengene ikke holdt? Hvis ikke de var sterke nok, blir nok ikke de nye det heller... http://www.helicoil.com/products/helicoil.asp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2007 De gamle gjengene gikk når jeg slo nedi med hengerfestet... (lagde en cm dypt hakk i asfalten der ja...) så jeg bekymrer meg ikke for at det ikke skal holde Spørsmålet er vel om jeg ikke trenger noe mer spesialverktøy enn gjengetappen og riktig borr til forborringa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2007 Du trenger vel en monterings-spindel også. Hvis du må fikse mange hull kan du kjøpe et sett med f.eks 10 stk gjenger. Settet innholder det verktøy du trenger. Se f.eks http://www.mx-service.no/default.pl?showProduct=660&pageId=276 Aner ikke om det er billig eller dyrt. Et alternativ kan være å dra innom et verksted og kjøpe gjengene og låne verktøyet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2007 Hvor skal du sette inn løsgjengene ? mellom krok og hengerfesterammen eller mellom hengerfeste og bil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2007 De skal i ramma på bilen... (mellom hengerfeste og bil ) Tenkte du på noe spesielt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2007 helicoil kan anbefalles, tørr nesten å påstå at gjengene blir likesterk om ikke sterkere enn vanlige gjengede hull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2007 Du kan ikke like så greit gå opp en dimensjon på boltene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...