Bremser henger når bilen blir varm

Anbefalte innlegg

Opplever eit veldig rart problem med bilen no.

Det som skjer er at bremsene oppfører seg helt normal til motoren blir varm, då blir pedalen hardare og hardare, og bremsene heng meir og meir. Dette utan at eg rører pedalen.

Då er det bare å stoppe, og slå av motoren, og pumpe pedalen 3-4 gonger, og starte opp igjen. Då er somregel problemet vekk resten av køyreturen.

Dette gjelder ein Audi Coupe -89 FWD 2,3E

Det har nylig vært byttet hovedsylinder, pga. lekkasje. ABS-lampa lyser også (uten at eg trur dette kan vere problemet). Staget mellom kam og vacuumpumpe er også fjerna.

Eg har aldri vore borti liknande før, så håper noken her kan hjelpe meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bremsekraftforsterker på denne ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, hele bremsesystemet er orginalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ha luft i bremsene. Når bremsevæskea varmes opp blir lufta varmere og utvider seg. Jeg hadde dette problemet på en 200 en gang. Årsaken var utilstrekkelig lufting etter rør/slangeskift. På bakaksel satt en sentrifugal-reduksjonsventil (ikek blandes med lasteavhengig ventil. Pga nevnte ventil mått bremsene luftes i spesiell rekkefølge på hjulene, og et av bakhjulene måtte tas to ganger og siste gang var det noe spesielt med hard pumping.......... Hverken vanlig pumping eller trykk inn på reservoaret tok lufta. Da jeg fulgte prosedyren beskrevet i Bentley-manualen fikk jeg ut all luft, og problemet var vekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne i håp om at noen har vært borti lignende før...

Har luftet bremsene ein gang til (ved å sette trykk på beholderen) uten at det hjalp.

Det virker som problemet kjem kun ein gong pr. køyretur.

Kan hovedsylinderen vere syndaren? Merka problemet ei tid etter skifte av denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg feilsøkt litt:

Eg løfta bilen opp på bukk når eg fekk bremsene til å henge. Alle hjul henger delvis, men høgre framhjul henger en anelse meir enn resten. Eg løsna på bremserøra inn på hovedsylinderen og det rann ut litt bremseveske. Og deretter hang ikkje bremsene lenger.

Har eg rett at det er hovedsylinderen som er problemet?

Edit:

Nå er feilen funnet, var hovedsylinderen. Hadde fått en som var defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.